رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479848

تفاوت تبلیغات در یوتیوب و تبلیغات در آپارات

رپورتاژ تبلیغی / یوتیوب بزرگترین سایت اشتراک ویدیو در دنیا است که از طریق ویدیو گذاشتن و بالا بردن تعداد مشاهده کننده و تبلیغات گذاشتن می‌توان کسب درآمد کرد. از طرفی گوگل صاحب یوتیوب است. بنابراین شما با استفاده از سرویس گوگل ادوردز در یوتیوب تبلیغ می‌کنید.

dir="RTL" style="text-align:justify">مانند هر نوع دیگر کمپین گوگل ادوردز، قیمت تبلیغات در یوتیوب هم توسط تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود. در آپارات شما به ازای هر بار نمایش تبلیغات‌تان هزینه پرداخت می‌کنید و می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغات‌تان برای چه افرادی نمایش داده شود. رده سنی، جنسیت، علایق، موضوع و کانال‌هایی که تبلیغات‌تان را نمایش می‌دهند، کلمات کلیدی و ... برخی از هدفمندی‌هایی هستند که بر روی تبلیغات گوگل می‌شود، اعمال کرد.

آپارات که با وجود محدودیت دسترسی به یوتیوب، در بین کاربران ایران به محبوبیت دست یافته است، یک سرویس اشتراک ویدیو ایرانی و فارسی زبان است. آپارات فعالیت خود را در سال 1389 به عنوان اولین سرویس اشتراک ویدیو ایرانی راه اندازی کرده است و در حال حاضر امکان نمایش تبلیغات در یوتیوب برای کسب و کارهای ایرانی مهیا شده است.

تبلیغات در آپارات

چرا تبلیغات در یوتیوب و آپارات مهم است؟

تبلیغات ویدیویی نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد. همچنین با افزایش دسترسی به اینترنت و افزایش سرعت اینترنت نرخ تماشای ویدیو به صورت آنلاین در پنج سال گذشته بیش از 300٪ افزایش یافته است. با همه گیر شدن تماشای آنلاین ویدیو، کسب و کارها هم علاقه بیشتری برای تبلیغات ویدیویی از خود نشان می‌دهند.

یوتیوب با بیش از 1.5 میلیون کاربر ماهانه و امکان مشاهده آن بر روی بستر تلویزیون‌های هوشمند، اهمیت زیادی برای انتشار تبلیغات دارد. همچنین نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که موتور جستجوگر یوتیوب پس از گوگل دومین موتور جستجوی محبوب جهان است.

با وجود قدرت گوگل جای تعجب نیست که یوتیوب اکنون محبوب‌ترین رسانه برای تبلیغ کنندگان در سراسر جهان است. تنها مشکل از منظر بودجه این است که نرخ صریح قیمت هزینه تبلیغات در یوتیوب وجود ندارد.

از طرف دیگر آپارات با بیش از 10.5 میلیون بازدید موفق ویدیو امکان به نمایش گذاشتن آگهی کسب و کارها و شرکت‌های ایرانی را دارا می‌باشد. آپارات محصول شرکت صباایده است. این شرکت همچنین صاحب امتیاز سایت تبلیغاتی صباویژن است.

همانطور که گفتیم تبلیغات یوتیوب از طریق پلتفرم گوگل ادز انجام می‌شود. برای شروع تبلیغ در یوتیوب نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز است. برای ساخت اکانت گوگل ادوردز و شارژ آن می‌توانید به سایت شرکت جی ادز مراجعه کنید.

پس از سفارش تبلیغات گوگل ادز و ورود به داشبورد گوگل ادز، به سادگی می‌توانید کمپین تبلیغات ویدیویی خود را ایجاد و فعال کنید. آموزش تبلیغات یوتیوب را در وبلاگ جی ادز بخوانید.

قالب‌های تبلیغاتی مشترک در یوتیوب و آپارات

قالب‌های تبلیغاتی که در ادامه معرفی و بررسی می‌شود با کمی تغییرات در جزئیات در هر دو سرویس اشتراک ویدیو اجرا می‌شود:

تبلیغات بنری در سایدبار صفحات ویدیو و در بین نتایج جستجوی ویدیوها تبلیغات بنری نمایش داده می‌شود.

تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن - رایج ترین نوع تبلیغات در یوتیوب و آپارات است. اینها تبلیغاتی است که شما در ابتدای ویدئویی مشاهده می‌کنید که بیننده می‌تواند بعد از 5 تا 7 ثانیه از آن پرش کند یعنی دیدن 5 تا 7 ثانیه از تبلیغ مورد نیاز است.

تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد شدن - این تبلیغات ویدیویی است که بینندگان قبل از مشاهده فیلم اصلی باید تماشا کنند. نسخه گسترده‌ای وجود دارد که دارای تبلیغات 30 ثانیه‌ای است، اما YouTube به دلیل عدم محبوبیت آنها قرار است این موارد را حذف کند. فیلم‌های غیر قابل پرش یا غیر قابل رد شدن معمولاً 15-20 ثانیه طول دارند.

تبلیغات در یوتیوب

افزایش بازدید ویدیوهای آپارات

در این نوع تبلیغات امکان هدفگیری مخاطبان وجود ندارد و تنها می‌توان آمار بازدید ویدیوها را به صورت سریع افزایش داد.

گزارش تبلیغات در یوتیوب

یکی از نقاط مثبت پلتفرم گوگل ادز اطلاعات ارزشمندی است که در حین و پس از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال با مشاهده گزارش تبلیغات گوگل می توانید بفهمید که چند درصد از مخاطبان‌تان، ویدیوی شما را به صورت کامل مشاهده کرده‌اند. چند درصد از مخاطبان ویدیویتان جوانان 18 تا 24 بودند، ویدیویتان برای کدام رده سنی جذاب‌تر بوده است یا ویدیویتان برای مردان جذاب‌تر بوده یا زنان؟ هزینه هر نمایش چقدر بوده است، چند درصد کاربران به ویدیوی شما تعامل نشان داده اند؟ و اطلاعات ارزشمندی از این دست که کمک می‌کند تا استراتژی ویدیو مارکتینگ خود را بهینه تر کنید.

حتی اگر تصمیم گرفته اید در آپارات تبلیغ کنید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع تبلیغ در این سایت حتما از تبلیغات ارزان یوتیوب (هر نمایش 1 سنت) استفاده کنید تا با استراتژی بهتری به سراغ تبلیغات در آپارات بروید.

درباره تبلیغات یوتیوب نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟ در ساعات اداری می‌توانید با شماره تلفن 021.66565000 (شرکت جی ادز) تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها