رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479867

فرمانده کل سپاه: آماده ساخت و تجهیز منازل سیل‌زدگان هستیم/تا آخر پای این مردم ایستاده‌ایم

ساعت24-فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان گفت: دولت محترم اعتباراتی که برای مناطق سیل‌زده باید دیده شود را هرچه سریع‌تر تخصیص دهد.

سردار حسین سلامی پس از یک بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: وضعیت نامناسبی در مناطق سیل‌زده هرمزگان ایجاد و آب وارد منازل مردم شده و زندگی آنها را از بین برده است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه از فرماندار جاسک در خصوص رسیدگی به سیل‌زدگان رضایت کامل دارند، افزود: همه نیروهای امدادی اعم از سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر، گروه‌های جهادی و دستگاه‌های دولتی پای کارند تا هرچه سریع‌تر مشکلات مردم برطرف شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اکنون منازل مردم در حال پاکسازی و گل‌روبی است اما این خانه‌ها قابل سکونت نیست چراکه دقیقأ در مسیر سیل قرار دارند.

*مکان جدیدی برای اسکان مردم در نظر گرفته شود

سردار سلامی افزود: هر بارشی که در منطقه صورت بگیرد باز هم همین وضعیت تکرار خواهد شد که باید فکری اساسی اندیشیده شود و مکان جدیدی برای اسکان مردم در نظر گرفته شود و پس از ساخت و تجهیز در اختیار آنان قرار گیرد.

وی به امدادرسانی سپاه در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه و سپاه استانی حضرت امام سجاد(ع) با تمام ظرفیت، توان و بضاعت ممکن خودشان اعم از بالگردها، دستگاه‌های مهندسی، واحدهای پخت و پز و واحدهای خدماتی از قبیل اورژانس در منطقه حضور دارند و همه امکانات خود را به کار گرفته‌اند که این مردم شرایط مناسبی را برای زندگی موقتشان پیدا کنند تا ان‌شاءالله شرایط زندگی دائمشان فراهم شود.

فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان داشت: سپاه آمادگی کامل خود را در جهت مشارکت در ساخت و تجهیز منازل سیل‌زدگان اعلام می‌دارد.

سردار سردار سلامی خاطرنشان ساخت: به محض مشخص شدن محل جدید ایجاد منازل سیل‌زدگان، تمامی امکانات خود را پای کار می‌آوریم و کمک خواهیم کرد تا به‌زودی این منازل ساخته شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

*تا آخر پای این مردم ایستاده‌ایم

وی به شرایط نامناسب زیست و زندگی سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: اکنون مردم در چادرها زندگی می‌کنند و این درحالیست که همچنان باران‌های سیل‌آسا ادامه دارد و دیشب هم این اتفاق افتاد که نیاز است هرچه سریع‌تر شرایط اسکان موقت و پس از آن دائم فراهم شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دولت محترم اعتباراتی که برای مناطق سیل‌زده باید دیده شود را هرچه سریع‌تر تخصیص دهد، اظهار کرد: ما به‌عنوان سپاه برای مشارکت و ساختن خانه‌های جدید و یا ترمیم و مرمت خانه‌هایی که آسیب دیده و همچین تجهیز منازلی که مردم اسباب و اثاثیه زندگی خود را از دست داده‌اند، همه امکانات خود را بسیج می‌کنیم.

سردار سلامی در پایان یادآور شد: تا آخر پای این مردم ایستاده‌ایم و اینجا را هم همانند دیگر مناطق سیل‌زده کشور ترک نخواهیم کرد تا به شرایط قبل و یا بهتر از قبل برسیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها