رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 484088

ژن پیروزی در انتخابات داریم

ساعت 24- اصولگرایان این روزها بر طبل شادی می‌کوبند، طبلی که صدایش تنها برای اردوگاه خودشان است. صدای طبلی که اصولگرایان بر آن می‌کوبند، اما به هر حال برای اصولگرایان ورود به مجلس شادی زیادی است و طبیعی است برخی از آنها با تصور پیروزی به رقیب بتازند؛ رقیبی که کاندیداهای شاخص‌اش را برای رقابت با اصولگرایان نداشت و پیروزی طیف اصولگرا دور از دسترس نبود. بنابراین در چنین شرایطی القای پیروزی اصولگرایان بر اصلاح‌طلبان چندان جدی تلقی نمی‌شود.

اصولگرایان
شاد از فتح سنگر

برخی اصولگرایان با تصور پیروزی بزرگ در انتخابات پروژه‌های بزرگی در ذهن می‌پرورانند به عنوان نمونه این پیروزی را گام اول پروژه خودشان می‌دانند. مشرق دیروز نوشت: «رخدادی که با رأی خوب و بصیرانه مردم ایران ممکن شد و می‌رود تا به کاهش مشکلات و آلام فعلی که تماماً دست پخت اصلاح‌طلبان و دولت اصلاح‌طلبان هستند، پایان دهد. البته این گام اول بود و باید برای رفع بیشتر مشکلات کشور؛ گام‌های دیگری نیز برداشته شود». این طیف از اصولگرایان تصور آن را دارند که پیروزی مجلس سبب کسب کرسی‌های انتخاباتی بیشتر از سوی آنها مانند کرسی ریاست جمهوری می‌شود که البته اگر کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلب نباشند این آرزوی اصولگرایان تبدیل به واقعیت خواهد شد و طبیعی است با تحلیلی که این روزها به نام گام اول ارائه می‌دهند در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری 1400 چنین شعار خواهند داد که گام دوم را با تلاش و جسارت بیشتری برداریم!

ژن مرغوب اصولگرایی هم کشف شد

موضوع دیگری که اصولگرایان آن را مطرح می‌کنند بیشتر از واقعیت به لطیفه شباهت دارد که آن هم دارا بودن ژن پیروزی است! دیروز مشرق نوشت: «بدیهی است که عملکرد مجلس یازدهم از مجلس فعلی بهتر خواهد بود زیرا نگاه به ژنتیک اصولگرایی و کارنامه نیروهای انقلابی در هنگام حضور اکثریتی در مجامع انتخابی به وضوح نشان می‌دهد که آنها در مسیر خدمتگزاری به مردم حرکت خواهند کرد.» ادعای مطرح شده با کارنامه عملکردی این طیف همخوانی لازم را ندارد چرا که به عنوان نمونه دولت احمدی‌نژاد هم با رای اصولگرایان بر سرکار آمد اما عملکرد این دولت سبب شد تا اصولگرایان رای دهنده به احمدی‌نژاد از حمایت خود اعلام برائت کنند. اتفاقات مجلس نهم با حضور رسایی و کوچک‌زاده هم از اذهان پاک نمی‌شود. بنابراین ادعای عملکرد مثبت ناشی از ژنتیک اصولگرایان ادعایی طنز گونه شباهت دارد.

پیشگام انتقاد از خودی مثل رحیمی؟

در بخش دیگری از گزارش سایت دلواپس آمده است: «مزاج اصولگرایی همچون تفکر اصلاح‌طلبان، اهل مقدس‌سازی و ایجاد شهرک ممنوعه در اطراف رجال خود نیست که از رویه‌های اشتباه و افساداتی که ممکن است گاهی رخ بدهد؛ دفاع کند. بلکه اصولگرایان به مردم نشان داده‌اند که در انتقاد از خودی پیشگام هستند و از توجیه‌گری نیز بیزارند.» برای نادرست بودن این ادعا کافی است به دو مورد اشاره کرد: 1-سال 95 محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت گفت: تاکنون بیش از 200 میلیارد دلار فساد مالی در دولت اصولگرایان گزارش شده است که از کل بودجه دولت سازندگی هم بیشتر است. البته این فقط به پرونده‌های فساد مالی مربوط می‌شود که تاکنون رو شده‌اند. 2- از سوی دیگر پرونده تخلفات رحیمی زمانی گشوده شد که احمدی‌نژاد و اطرافیان وی هنوز در اردوگاه اصولگرایان قرار داشتند و شکاف میان دولتی‌ها با قاطبه اصولگرایان به وضعیت غیرقابل ترمیم نرسیده بود.

متهم کردن اصلاح‌طلبان با چه هدفی؟

برنامه دیگر اصولگریان متهم کردن اصلاح‌طلبان به رفتارهایی خلاف عرف سیاسی است به عنوان نمونه مشرق به نقل از حمیدرضا جلایی‌پور نوشت: «به نظر می‌رسد همین اجماع فعلی در نه گفتن به مهندسی حذف در جریان جبهه اصلاحات ادامه پیدا کند. جریان اصلی اصلاحات مهندسی حذف را تأیید نکرد و لیست هم نداد و به گروه‌های ذی‌نفع هم بی‌ادبی نکرد و به شیرین‌کاری و خودزنی سخیف متوسل نشد... ». آنچه این سایت دلواپس منتشر کرد بدون اشاره به قبل و بعد از اظهارات این استاد دانشگاه است و برای رسیدن به هدف خود از حربه خاص خودشان استفاده کرده‌اند نتیجه‌گیری مشرق نوعی نیت خوانی از سخنان جلایی‌پور است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها