رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 484152

ایمپلنت دندان چیست ؟

رپورتاژ تبلیغی / ایمپلنت دندانی که امروزه می شناسیم در سال 1952 توسط یک جراح اورتوپد سوئدی به نام پر اینگوار برانمارک اختراع شد.

dir="RTL" style="text-align:right">اکنون ، از آنها به عنوان استاندارد های مراقبتی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در عرصه دندان پزشکی استفاده می شود. ایمپلنت دندان یک فیکسچر جراحی است که در استخوان فک کار گذاشته می شود و به آن اجازه می دهد که در طول چند ماه با استخوان فک پیوند بخورد. ایمپلنت دندان به عنوان ریشه دندان از دست رفته عمل می کند و به عنوان نگه دارنده روکش یا بریج بر روی خود مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن یک ایمپلنت دندان که به استخوان فک پیوند خورده باشد ، شبیه ترین چیز به داشتن همان دندان طبیعی است.

مزایا ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها مزایای بسیار زیادی دارند. از جلمه :

1- طبیعی و راحت هستند.

2- میزان موفقیت بالایی دارند.

3- کارکرد جویدن را بهبود می بخشند.

4- احتمال رشد و به وجود آمدن حفره در دندان های اطراف را کاهش می دهند.

5- پایداری استخوان را در قسمتی که دندان از دست رفته است بالاتر می برند.

6- حساسیت کمتری در دندان های اطراف به وجود می آورند.

7- نیازی به خارج کردن و تمیز کردن شبانه ندارند.

با این وجود ، ایمپلنت های دندان برای هر کسی مناسب نیستند. وسیله کاشته شده باید با استخوان فک پیوند بخورد. بنابراین باید پیش از عمل از استقامت استخوان فرد مطمئن شد.

معایب ایمپلنت دندان

افرادی که ایمپلنت دندان انجام دهند ممکن است عوارضی را نیز تجربه کنند. این مشکلات به صورت زیر هستند :

1- آسیب به عصب که منجر به تغییر حساسیت در منطقه جراحی می شود.

2- باز شدن برشی که برای جراحی بر روی لثه ایجاد شده است.

3- حرکت کردن ایمپلنت

4- عفونت ایمپلنت

کسانی که حرکت کردن ایمپلنت را تجربه می کنند ممکن است که نیاز به عمل های بعدی برای بازیابی و بهبود سلامت استخوان و لثه یا از برداشتن و جایگزینی ایمپلنت داشته باشند.

شرایط ایمپلنت دندان

در بسیاری از موارد ، هر کسی که از سلامتی کافی برای کشیدن دندان یا عمل های دندان برخوردار باشد ، برای انجام ایمپلنت هم مناسب می باشد. بیماران باید از لثه های سالم و استخوان های کافی برای نگه داشتن ایمپلنت داشته باشند. همچنین باید بهداشت دهان و مراجعه مرتب به دندان پزشک را در اولویت خود قرار دهید. کسانی که عادت سیگار کشیدن دارند ، کسانی که از اختلالات مزمن کنترل نشده مانند دیابت و بیماری های قلبی رنج می برند یا بیمارانی که پرتو درمانی در قسمت سر و گردن داشته اند نیاز به ارزیابی فردی دارند. اگر قصد ایمپلنت دارید ، با دندان پزشک یا متخصصین مرکز ایمپلنت در مورد امکان یا عدم امکان آن صحبت کنید.

میزان درد ایمپلنت دندان

اکثر مردمی که ایمپلنت دندان انجام داده اند ، اذعان داشته اند که این عمل شامل کمی ناراحتی بوده است. می توان از بی حسی در طول عمل استفاده کرد و همچنین اکثر بیماران نیز گفته اند که درد ایمپلنت دندان از کشیدن دندان کمتر است.

برای درد های بعد از عمل نیز می توانید از دارو های ضد درد بدون نسخه نظیر موترین و تایلنول استفاده کنید.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

اولین گام برای عمل ایمپلنت دندان ، برنامه ریزی مرتب و منظم و فردی برای درمان است. برنامه ریزی نیازمندی های شما را به طور دقیق مشخص می کند و توسط یک تیم حرفه ای از متخصصین که در این زمینه دارای تجربه و مهارت هستند انجام می شود.

سپس عملیات کاشت ایمپلنت که خود یک قطعه ریز تیتانیومی است ، در استخوان انجام می شود. پس از اینکه استخوان فک ترمیم شد ، شروع به رشد در اطراف قسمت آهنی ایمپلنت می کند و آن را در فک محکم می کند. پروسه بهبودی می تواند بین 6 تا 12 هفته طول بکشد.

پس از آنکه ایمپلنت با استخوان فک پیوند برقرار کرد ، یک رابط کوچک به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت قرار می گیرد تا تاج یا همان روکش را بر روی خود نگه دارد. برای ساخت دندان های جدید دندان پزشک قالبی از دندان هایتان تهیه می کند. دندان جدید بر اساس قالب تهیه شده ساخته می شود. دندان جایگزین که با نام تاج نیز شناخته می شود بر روی اباتمنت قرار می گیرد.

به جای استفاده از تاج های شخصی ، برخی از بیماران ممکن است چیز های دیگری بر روی ایمپلنت استفاده کنند تا از دندان های مصنوع بیرون آوردنیشان حمایت کند.

همچنین دندان پزشک شما رنگ مورد نظر دندان جدید را بر اساس رنگ دندان های طبیعی شما انتخاب می کند. از آنجایی که ایمپلنت در داخل استخوان فک ایمن است ، دندان جایگزین نیز دقیقاً حس و حال و هوا و کاربرد های دندان طبیعی را برایتان خواهد داشت.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان نیز دقیقاً مانند دندان های طبیعی نیاز به بهداشت و مراقبت دارند. مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و دهان شویه های ضد عفونی کننده و چک آپ های مرتب در نگهداری و مراقبت از ایمپلنت ها بسیار تأثیر گذار هستند.

همچنین در مرکز ایمپلنت متخصصین متفاوتی وجود دارند که از جمله آنها دکتر دندانپزشک صادق آقاجری هستند .

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از آخرین قیمت ایمپلنت دندان به سایت زیر مراجعه نمایید.

هزینه ایمپلنت

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها