رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 484284

چرا همتی محبوب رییس روزنامه کیهان است ؟

شریعتمداری کیهان همتی را اقتصاددان برجسته می داند

ساعت 24 -"آقای دکتر همتی رئیس کل محترم بانک مرکزی که اولاً یک اقتصاددان برجسته و ثانیاً عضو کابینه است به صراحت اعلام می‌کند که تصمیم اجلاس FATF تاثیری در روابط و معاملات ما نخواهد داشت و بدیهی است که در این میان، نظر کارشناسانه ایشان قابل قبول‌تر خواهد بود و تعجب ‌آور است که جناب روحانی نظر رئیس ‌بانک مرکزی خود را قبول ندارد؟!"

همتی
dir="RTL">آنچه دربالا خواندید یک داوری شگفت انگیز از مدیر و گرداننده نهاد ضد اصلاح طلبی به اسم روزنامه کیهان است. شگفت انگیز از این نظر که سرانجام خواندیم که در دولت آقای روحانی " یک اقتصاددان برجسته " وجوددارد و شگفت انگیز تر اینکه شریعتمداری از رییس دولت تعجب می کند که چرا از این اقتصاددان برجسته دولت تبعیت نمی کند. واقعیت این است که عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی که در سالهای فعالیت برسر کار بودن دولتهای سازندگی و اصلاحات بیشترین فعالیتش در حوزه مدیریت بیمه بود هرگز درایران به عنوان اقتصاددان برجسته شناخته نمی شود و بیشتر به یک تکنوکرات مشهور است. در همه سالهای پس از جنگ جنگ تا امروز یک مقاله مشهور شده از وی درباره اقتصاد کلان در میان نوشته های سایر اقتصاددانان دیده نمی شود. اما چرا همتی محبوب شریعتداری شده است؟ به نظر می رسد حجم انبوهی از ادبیات ضد آمریکایی تولید شده از سوی همتی در این مدتی که وی رییس بانک مرکزی بوده است و انداختن توپ به زمین امریکا در هر دوره ای که نرخ ارزهای معتبر به ریال افزایش یافته است و نیز پیگیری های کمیاب او در سرکوب ارزی صادرکنندگان و تجار ایرانی نیز در این محبوب شدن همتی بی تاثیر نبوده است.

کارشناسان باوردارند شریعتمداری بی جهت از فردی که در دولت روحانی است تعریف نمی کند و اورا اقتصاددان برجسته نمی داند. یادمان باشد حسین شریعتمداری در دودهه اخیر با تندی و تیزی با همه مدیران دولتهای اصلاح طلب و سازندگی و اعتدال نبرد رسانه ای داشته است.نگاهی به گذشته نه چندان دور نشان می دهد همزمان با زاد و رشد جنبش اصلاح طلبی در ایران در بهار 1376 که با پیروزی کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در سپهر سیاست ایران متولد شد گروهی از سیاستمداران جناح اصولگرای آن روزها پرچم نافرمانی از رهبری احزاب و گروههای با سابقه این جناح را برافراشتند.در این جنبش نافرمانی که به مروزدر زمین سیاست ایران ریشه دوانده و جای خود را محکم کرده است بدون چون و چرا حسین شریعتمداری مدیر مسئول و نفر اول روزنامه کیهان در پله اول قرارداشت و راهبرد برخورد شدید با اصلاح طلبی را در حوزه رسانه بنیان نهاد. در همه 22 سال تازه سپری شده درایران روزنامه کیهان نهاد رسانه ای و به نوعی اتاق فکر مبارزه با اصلاح طلبی بوده و هست. حسین شریعتمداری در این جنبش در حوزه تخریب چهره اصلاح طلب های ایرانی بدن خستگی و با همه نیرویی که داشته و دارد فعالیت می کند. به نظر می رسد حالا اقای روحانی باید بیش از پیش به رییس بانک مرکزی خود توجه کند و سخنان و نوشته های او درسازگار بودن با مجموعه دولت رابا دقت بیشتر ارزیابی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها