رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484614

کنعانیمقدم: پذیرفتن FATF خودتحریمی است /باید کانال اینستکس بین ایران و اروپاییها باز شود /ایران و 1+5 وارد مذاکرات جدی درباره تحریم‌ها شوند

ساعت 24-دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی، اظهار داشت: با رفتن به لیست سیاه چیزی به تحریم‌ها اضافه نمی‌شود بلکه حتی برای دور زدن تحریم‌ها دست ما بازتر خواهد بود.

خبر
حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا، درخصوص قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF و اثرات احتمالی آن، گفت: تا آنجا که مطلع هستم نه مجلس، نه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نه مسئولان قوا مخالفتی با بحث FATF نداشتند، اما در این خصوص ملاحظاتی داشتند که آن را هم بیان کردند.

وی ادامه داد: مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که تا زمانی که ما تحریم هستیم قبول این قوانین خودزنی است، به این دلیل که تا وقتی تحریم هستیم نمی‌توانیم منابع درآمدی حاصل از صادرات را به کشور برگردانیم و اگر این قوانین را بپذیریم راه دور زدن تحریم‌ها را به روی خودمان بسته‌ایم و یک نوع خودتحریمی را اعمال خواهیم کرد، لذا انتظار داریم جامعه جهانی این مساله را بپذیرد.

کنعانی‌مقدم در ادامه اظهار داشت: پیش از این‌که اسم ایران در لیست سیاه قرار گیرد، هیچ گونه مبادله‌ای نداشیم و حتی غذا و دارو را هم تحریم کرده بودند که این یعنی با رفتن به لیست سیاه چیزی به تحریم‌ها اضافه نمی‌شود، بلکه حتی برای دور زدن تحریم‌ها دست ما بازتر خواهد بود و از این نظر رفتن به لیست سیاه با قبل از آن تفاوتی ندارد.

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه قرارگرفتن در لیست سیاه دست ما را باز خواهد کرد، تصریح کرد: قرار گرفتن در لیست سیاه حتی در برخی موارد دست ما را برای دور زدن باز می‌کند و البته تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد پذیرفتن FATF خودتحریمی است.

وی در خصوص راهکارهای پیش‌رو درخصوص این مساله، گفت: راهکار این است که در خصوص مساله برداشته شدن تحریم‌ها یک مذاکره جدی میان ایران و ۵+۱ آغاز شود، همچنین کشورهای اروپایی کانال اینستکس را برای مبادلات مالی باز کنند تا بتوانیم در این خصوص گامی مثبت برداریم.

کنعانی مقدم در خصوص محدودیت‌های موجود در خصوص تبادل‌های مالی در شرایط فعلی، اظهار داشت: بازار مالی اکنون نیز بسته است و در حال تهاتر هستیم یعنی به جای پول، طلا و کالا مبادله می‌کنیم که البته هیچ مشکلی هم ندارد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها