رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484643

حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه «معیتیقه» در طرابلس

ساعت24-دولت وفاق ملی لیبی می‌گوید نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» صبح امروز فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در پایتخت این کشور را هدف حمله موشکی قرار دادند.

دولت وفاق ملی لیبی امروز (پنجشنبه) از تعلیق پروازها در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه به دلیل هدف قرار گرفتن این فرودگاه با چند موشک گراد خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که «شبه‌نظامیان حفتر فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس و منطقه شرفه در نزدیکی این فرودگاه را با چند موشک گراد هدف قرار دادند».

در این بیانیه آمده است که حمله به فرودگاه نقض جدید آتش‌بس و استمرار جنایت‌های نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به سرکردگی «خلیفه حفتر» در هدف قرار دادن غیرنظامیان است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، روز گذشته نیز دولت وفاق ملی لیبی گفت شبه‌نظامیان حفتر فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس را برای دومین بار در ۲۴ ساعته گذشته هدف حمله موشکی قرار دادند.

بر این اساس، نیروهای شرق لیبی در دو روز گذشته حمله به محله‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند و صدای شلیک توپخانه‌های سنگین در سراسر طرابلس به گوش می‌رسد. دولت وفاق ملی نیز اعلام کرد توپخانه‌های آن‌ها منطقه‌ای را که نیروهای حفتر از آنجا به محله‌های غیرنظامی حمله می‌کردند، هدف قرار دادند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها