رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484720

تراکم کامیون‌های صادراتی پشت مرزهای عراق

ساعت 24 رییس کمیسیون تسهیل صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با اشاره معطلی کامیون‌ها در مرزها اعلام کرد: تقریبا تمام مرزهای مشترک به دلیل ویروس کرونا متوقف شده‌اند، اما تراکم کامیون‌های صادراتی در مرزهای عراق بیشتر است.

style="text-align:justify">«جمشید نفر» افزود: باید جریان بهداشتی کرونا را رعایت کنیم تابه دنبال آن مرزها نیز در زمان کوتاه بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه صادرات در ایران سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده نیست، افزود: از قبل باید همه چیز را مدیریت کنیم؛ به این معنا که وقتی اعلام شد ۲۰۰ کامیون پشت مرزها متوقف شده‌اند، صادرکنندگان باید تا برطرف شدن ترافیک صبوری و سپس اقدام به ارسال محموله‌های صادراتی خود کنند.

به گفته رییس کمیسیون تسهیل صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، صادرکنندگان همچنان کامیون به مرزهای متوقف ارسال می‌کنند که این کار ترافیک پشت مرزها را بیشتر می‌کند.

نفر با بیان اینکه صرف تولید کالای باکیفیت برای صادرات کفایت نمی‌کند، گفت: مشکل اساسی این است که ساختار اقتصادی ما صادراتی نیست و ابزار آن نیز صادرات‌محور و برنامه ریزی شده نیست. برای اقتصاد صادرتی باید سیستم لجستیک و جاده‌ها همگی در خدمت صادرات باشد.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور برخی کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان و افغانستان مرزهای خود را برای تردد مسافر و محموله‌های صادراتی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده‌اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها