رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484793

ربیعی: انستیتو پاستور کیت‌های ساخت وزارت دفاع را تایید کرد

ساعت 24- سخنگوی دولت با بیان اینکه دستاوردهای مقابله با کرونا در هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد، گفت: انستیتو پاستور عملکرد کیت‌های ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تایید کرده است.

style="text-align:justify">علی ربیعی سخنگوی هیات دولت با اشاره به جلسه صبح امروز جمعه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اینکه دستاوردهای مقابله با کرونا در هفته های آتی بیشتر خواهد شد، با تلاش نیروهای مسلح کیت های تشخیص قطعی کرونا تولید شد و انستیتو پاستور نیز با تست آن با کیت های خارجی، کیت های تولید داخل را تایید کرده است.

وی افزود: امروز تصمیمات لازم برای فراهم کردن تخت‌ها و بیمارستان‌های سیار در نقاطی که امکان شیوع آن وجود دارد، اتخاذ شد.

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه به کرونا برای عفونت زدایی برخی شهرها گفت: وزارت دفاع مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است و بخش هایی از استان های تهران، قم و گیلان عفونت زدایی خواهد شد.

وی افزود: در مورد ماسک با وجود اینکه چند بار تصمیماتی اتخاذ شد، همچنان نقص وجود داشت، با توجه به آمارها ماسک به اندازه کافی وجود دارد؛ در قم ماسک رایگان توزیع شد و تلاش می شود در دیگر شهرها نیز ماسک توزیع شود.

ربیعی درباره تولید الکل در کشور نیز گفت: مشکل کارخانه های تولید الکل از هفته پیش مرتفع شده است و چند خط تولید نیز اضافه شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر جمعه(نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده استو ۷۳نفر از مبتلایان بهبود یافته اند ...

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها