رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 485277

استقرار بیمارستان سیار ۱۸۰ تختخوابی سپاه در قم

ساعت 24 - عملیات استقرار بیمارستان سیار سپاه با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی سپاه اصفهان عصر دوشنبه در مجتمع فرهنگی نور منطقه نیروگاه قم آغاز شد.

style="text-align:justify">به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی سپاه قم، عملیات استقرار بیمارستان سیار سپاه با حضور سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم و دکتر مرتضویان رییس بیمارستان شهید صدوقی سپاه اصفهان در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز شد.

گفتنی است بیمارستان سیار مذکور شامل ۴۴ کانکس و دارای تجهیزاتی برای پذیرش ۱۸۰ بیمار است و با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی تجهیز شده و تمامی کادر آن نیز از پرسنل تخصصی سپاه می باشد.

اقدام فوق در راستای درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و به منظور خدمت رسانی بیشتر به مردم در امر پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان آنفلوانزا صورت گرفته است.

علی‌رضا رئیسی روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور، افزود: تعداد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا در کشور از روز گذشته تاکنون ۵۲۳ نفر است و ۱۲ نفر نیز در این مدت فوت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ۲۹۱ نفر نیز بهبودیافته داریم، گفت: بیشترین استان‌های درگیر ویروس کرونا در کشور، استان‌های تهران، قم و گیلان هستند. در قم و گیلان میزان بهبودیافته و بستری‌شده برابری می‌کند.

همچنین به گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از مجموع ۵۲۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کشور، ۲۲۵ نفر در استان تهران، ۶۲ نفر در قم، ۵۳ نفر در گیلان، ۲۳ نفر اصفهان، ۱۸ نفر مرکزی، ۱۸ نفر قزوین، ۶ مورد خراسان رضوی، هشت نفر استان فارس، یک نفر کرمانشاه، ۱۲ نفر مازندران، ۱۰ نفر البرز، هفت نفر هرمزگان، ۱۲ نفر خوزستان، یک نفر سیستان و بلوچستان، چهار نفر آذربایجان غربی، دو نفر ایلام، سه نفر خراسان جنوبی، دو نفر کرمان و یک نفر در استان یزد به‌طور قطعی به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها