رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 488991

هشدار هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

ساعت24 -سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی فردا (۱۳ فروردین) هشدار داد.

هواشناسی
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی برای فردا (۱۳ فروردین ماه) رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف برای جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان پیش‌بینی می‌شود.
بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر رخ می‌دهد بنابراین نسبت به اجتناب از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم رفت و آمد، پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، صادق ضیائیان، مدیرکل پیشی بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: طی روز آینده سامانه‌ای از شمال غرب کشور وارد می‌شود و استان‌های واقع در شمال غرب، حاشیه زاگرس و تا حدودی مرکز کشور شاهد وقوع بارش خواهند بود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص بارش‌های روز پنجشنبه تصریح کرد: برای روز پنجشنبه نیز بارش‌هایی به صورت پراکنده پیش‌بینی شده است.
ضیائیان گفت: بارش‌های در چند روز آینده به تناوب و به صورت رگباری اتفاق می‌افتد که عمدتا در نوار شمالی کشور است.
وی همچنین درباره حجم بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر در پی بارندگی روزهای اخیر گفت: بالاترین حجم بارش مربوط به سه استان کردستان، آذربایجان غربی و زنجان است و احتمال بارش سیلابی کم است. حجم بارش در این سه استان بالاتر از ۲۰ میلی متر پیش‌بینی شده و در بقیه نقاط بارش‌ها به صورت نرمال خواهد بود.
برای امروز انتظار بارش در شمال شرق کشور پیش بینی شده است.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها