رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 491337

مدارس خارج از کشور آمادگی اتمام سال تحصیلی در خرداد ماه را دارند

ساعت24 -رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تمام مدارس در خارج از کشور آمادگی اتمام سال تحصیلی در خرداد ماه و برگزاری امتحانات آنلاین را دارند.

مدارس
غلامرضا کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار داشت: از شورای عالی آموزش و پرورش درخواست شده است که مدارس خارج از کشور مطابق روند هر ساله، سال تحصیلی خود را در خرداد خاتمه دهند. در حال حاضر منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه هستیم.

وی درباره روند آموزش مجازی در مدارس خارج از کشور اظهار داشت: سال تحصیلی در بسیاری از مدارس خارج از کشور یا از اول یا نیمه شهریور ماه آغاز شده بود، از این رو می توان گفت این مدارس از نظر آموزش به نسبت مدارس داخل جلوتر هستند.

کریمی افزود: از سوی دیگر برخی مدارس خارج از کشور تا ۱۵ اسفند ماه باز بوده و آموزش به صورت طبیعی در مدارس جریان داشته است که در نهایت پس از تعطیلی مدارس هم کار تدریس و یادگیری با آموزش مجازی پیش می رفت.

به گفته رییس مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش، زیرساخت های آموزش مجازی در مدارس خارج از کشور از پیش از شیوع کرونا فراهم بوده و در این شرایط کمک بسیاری به دانش آموزان کرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ مدرسه خارج از کشور در ۶۲ شهر و ۴۳ کشور ۱۴ هزار و ۲۷ دانش آموز دارند، توانایی برگزاری امتحانات به صورت مجازی وجود دارد.

رییس مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش عنوان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید درباره چگونگی برگزاری آزمون های نهایی پایه های نهم و دوازدهم تصمیم گیری کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام آموزشی مدارس خارج از کشور، بر اساس نظام آموزش و پرورش داخل ایران است، از این رو کلیه دستورالعمل و قواعد داخل کشور رعایت می شود مگر اینکه این قوانین در تضاد با قوانین دولت کشور میزبان باشد.

کریمی به عنوان نمونه گفت: در حالی که مدارس در ایران تعطیل شدند اما در خارج از کشور بسیاری از مدارس تا پایان اسفند ماه کلاس های حضوری خود را برگزار می کردند، چراکه در آن کشور مصوبه ای برای تعطیلی مدارس وجود نداشت.

وی افزود: بخشی از چارچوب های آیین نامه ای مدارس خارج از کشور مطابق نظام آموزش و پرورش ایران انجام می شود اما برنامه های کلی بهداشتی، آموزشی و تعطیلات با تصمیمات وزارت آموزش و پرورش کشور میزبان صورت می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها