رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 492303

خودداری بانک آلمانی از افشای اطلاعات تعاملاتی با ترامپ

ساعت 24 -بانک سرمایه‌گذاری «دویچه بانک» آلمان درخواست چند سناتور برجسته آمریکایی برای ارائه اطلاعات درمورد تعاملات تجاری اخیر این بانک با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و خانواده وی را رد کرد.

style="text-align: justify;">به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، چهار سناتور دموکرات به رهبری «الیزابت وارن» پیشتر در ماه جاری از «کریستین سوئینگ» مدیرکل دویچه بانک خواستند اطلاعاتی در مورد تراکنش های این بانک با ترامپ و شرکت های خانوادگی وی را ارائه دهد.

براساس اسناد تنظیم شده، دویچه بانک یکی از بزرگترین اعتباردهندگان به هتل های ترامپ، زمین های گلف و دیگر مایملک وی است.

سناتورهای آمریکایی نگران هستند که این بانک درپی شیوع کرونا در سراسر جهان و آمریکا، برای خانواده ترامپ در زمینه بازپرداخت وام ها، امتیاز خاصی قائل شود.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا عملکرد دویچه بانک را در دست بررسی دارد.

شرکت حقوقی این بانک موسوم به «آکین گامپ» در نامه ای مورخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) ضمن رد درخواست سناتورهای آمریکایی نوشت: امیدواریم این مساله را درک کنید که دویچه بانک ملزم به احترام به مرزهای قانونی و قراردادی موجود درمورد این اطلاعات محرمانه است.

رویترز گزارش داد که کاخ سفید، سازمان ترامپ، شرکت های کوشنر (داماد ترامپ)، شرکت آکین گامپ و سناتور وارن به درخواست این خبرگزاری برای توضیح در مورد این مساله خارج از ساعات اداری پاسخ ندادند.

دیوان عالی آمریکا قرار است ماه آینده پرونده ای را درمورد الزام دویچه بانک به ارائه سوابق مالی ترامپ که از طرف دو کمیته کنگره درخواست شده است، مورد استماع و بررسی قرار دهد.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در گزارشی نوشت: سازمان ترامپ با توجه به بسته شدن برخی از زمین‌های گلف و هتل‌های خود در دوران قرنطینه شیوع کرونا، در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌تواند پرداخت برخی از وام‌ها و سایر تعهدات مالی خود را به تأخیر بیاندازد؟

این روزنامه با دسترسی به برخی اسناد و شواهد و مصاحبه با افراد آشنا به این موضوع می‌نویسد، نمایندگان شرکت ترامپ اخیراً با دویچه بانک بزرگترین طلبکار رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال تعویق پرداخت حداقل برخی از وام‌های این بانک صحبت کرده‌اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها