رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 496852

وضعیت اضطراری در ژاپن دیگر تمدید نمیشود

ساعت24 -یک مقام ارشد کابینه دولت ژاپن امروز (دوشنبه) اظهار کرد، این کابینه دیگر لزومی به ادامه اجرای وضعیت اضطراری در این کشور نمی‌بیند و به زودی این وضعیت را در توکیو و چهار استان دیگر این کشور لغو خواهد کرد.

ژاپن
یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر احیاء اقتصادی ژاپن در اظهاراتی در یک نشست شورای مشورتی کروناویروس در دولت این کشور عنوان کرد: ما بعد از تحلیل و ارزیابی ابعاد مربوط به آلودگی و دیگر فاکتورها معتقدیم دیگر هیچ یک از استان‌های ژاپن ضرورتی به بودن در وضعیت اضطراری ندارند. ما به دنبال بحث درباره برداشتن تدابیر مربوط به وضعیت اضطراری در آخرین نواحی باقیمانده هستیم.

او اضافه کرد، دولت ژاپن هر سه هفته یک بار وضعیت را مجددا ارزیابی خواهد کرد تا در خصوص برداشتن تدریجی محدودیت‌های مربوط به مقابله با کرونا ویروس تصمیم‌گیری کند.

دولت ژاپن در تاریخ هفتم آوریل در توکیو و شش استان هم‌جوار با آن وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعدا این وضعیت را در کل کشور به هدف مقابله با شیوع کروناویروس برقرار ساخت. اوایل ماه جاری میلادی مقام‌های ژاپن محدودیت‌های مربوط به وضعیت اضطراری در ۴۲ استان از مجموع ۴۷ استان این کشور را برداشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها