رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 498619

کاهش روابط با ایران و پایان حضور نظامی ترکیه، دو شرط عربستان برای قطر

ساعت 24-«عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در سازمان ملل شرط بازگشت روابط 4 کشور محاصره کننده قطر را اعلام کرد.

کانال جهان دیپلماسی به نقل از میدل‌ایست نیوز نوشت:وی در این رابطه گفت شرط چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر برای از سرگیری روابط با قطر، پایان حضور نظامی ترکیه و کاهش روابط خود با ایران است.

المعلمی افزود: «اگر قطر این شروط را اجرا کند ما با آغوشی گشوده به استقبالش می رویم تا به عنوان برادر به جایگاه حقیقی خود در میان کشورهای شورای همکاری بازگردد.»
نماینده عربستان در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است قطر این شروط را بپذیرد و اجرا کند گفت: «همانطور که قطر گام هایی برداشت تا چهار کشور با آن قطع رابطه کنند، می تواند این اقدامات را کنار بگذارد تا با آن رابطه برقرار کنیم. به نظر من این کار شدنی است و به اراده حاکمیت قطر بازمی گردد، عربستان و سایر کشورها بارها گفته اند که اگر قطر این اقدامات را کنار بگذارد راه برای تفاهم با آن هموار است.»
کشورهای محاصره و تحریم کننده، قطر را به حمایت از تروریسم متهم می کنند اما دوحه با رد این اتهام آنها را به تلاش برای اعمال سلطه بر تصمیم حاکمیتی اش متهم می کند.
پیش از این کویت دور جدیدی از مذاکرات را برای میانجیگری و حل بحران خلیج آغاز کرده بود. ایالات متحده امریکا نیز به عربستان و امارات متحده عربی فشار می آورد تا حریم هوایی خود را برای عبور هواپیماهای قطری باز کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها