رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 500514

بلوک بتنی یا بلوک سیمانی

رپورتاژ تبلیغی / بسیاری از انواع ساختمان‌های کم ارتفاع، از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا ساختمان‌هایی با کابری تجاری یا صنعتی با استفاده از بلوک‌های سیمانی ساخته می‌شوند.

dir="RTL" style="text-align:justify">بلوک بتنی یا بلوک سیمانی

بلوک سیمانی یا بلوک بتنی با بیش از یک قرن حضور در صنعت ساختمانی همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. به‌طوری که استفاده از این بلوک‌ها در ساخت و ساز بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌ها رواج پیدا کرده است. بلوک‌های سیمانی از نظر ظاهر به انواع توپر، توخالی، باربر و غیر باربر و آجر بتنی تقسیم میشوند.

بسیاری از انواع ساختمان‌های کم ارتفاع، از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا ساختمان‌هایی با کابری تجاری یا صنعتی با استفاده از بلوک‌های سیمانی ساخته می‌شوند. از این بلوک‌ها در ساختمان سازی جهت ساخت دیوار و سقف استفاده می‌شود. بلوک سیمانی معمولی از شن و ماسه رودخانه ای ساخته می‌شود و چگالی آن بعد از خشک شدن به ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب خواهد رسید. این بلوک، به دو شکل ته باز و ته بسته و در انواع فرم‌ها به فروش می‌رسد. در حال حاضر، استفاده از بلوک ته بسته در ساخت و ساز رواج بیشتری یافته‌است زیرا استفاده از این نوع بلوک بتنی، وزن سازه و هزینه های ساخت را کاهش می‌دهد.

بلوک‌های سیمانی در اندازه سایزهای متفاوتی با توجه به نیاز مشتری تولید می‌شدند. اما اخیرا طبق مصوبه سازمان نظام مهندسی و استاندارد ملی، بلوک‌های سیمانی در اندازه‌های مشخصی تولید و روانه بازار می‌شوند.

بلوک AAC

امروزه در صنعت ساختمان سازی، مصالح کهنه جای خود را با مصالح نوین عوض کرده اند. از جمله این مصالح نوین می‌توان به بلوک‌های AAC اشاره کرد. این بلوک‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای بلوک‌های سفالی‌، سیمانی و سنتی هستند. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش تقاضا برای مصالح نوین صنعت ساختمان، شرکت سازه سبک آرسام، اقدام به عرضه بلوک‌های AAC مطابق با آخرین استانداردهای جهانی نموده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها