رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502679

گزارش آتشنشانی از حریق درمانگاه سینا مهر: حادثه به قدری سریع بود که افراد نتوانسته بودند هیچ کاری کنند

ساعت24-مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران صفر تا صد عملیات سازمان آتش نشانی برای اطفای حریق کلینیک سینا مهر را تشریح کرد.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز وضعیت ایمنی ساختمان های شهر تهران خوب محسوب نمی شود.

وی افزود: این ساختمان های ناایمن شناسایی می شود و بعد از آن مخاطرات آنها احصا شده و مالکین را نسبت به این مخاطرات آشنا می کنند و راهکار به آنها می گویند.

مهدی داوری گفت: ما فقط چند نامه ابلاغ نکرده ایم بلکه فرایند اعلام و آشنا سازی مالکان با خطرات احتمالی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران تصریح کرد: ایمنی یک چرخه کامل است و فقط اطفا کردن حریق نیست. فقط داشتن نردبان بلند باعث ایمنی نمی شود.

وی ادامه داد: در ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه اولین تماس با آتش نشانی برقرار شده است. دو فرایند انجام گرفته و نزدیک ترین ایستگاه ها به این محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: اولین ایستگاه ۴ دقیقه ۵۸ ثانیه بعد به محل می رسند اما بعد از آن ۴ ایستگاه دیگر هم راهی محل حادثه می شوند تا کمک رسانی کنند.

حضور اولین تیم های آتش نشانی همزمان می شود با دومین انفجار و این انفجار آنقدر سهمگین بود که ساختمان های اطراف دچار سانحه می شوند.

مهدی داوری افزود: بعد از انفجار شعاع شعله و انفجار بین ۲۰ تا ۳۰ متر بوده است و همین شعله آتش انفجار باعث مشکل برای ساختمان های اطراف می شود.

این حجم از حرارت و شعله و دود به داخل ساختمان می رسد که آتش نشانان با شعله وری طبقات همکف و ورودی ساختمان مواجه می شوند. انفجار عامل گسترش آتش بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: بیش از سی دستگاه سیلندر در این محل وجود داشته است و در همان روز ۲۵ سیلندر شارژ شده به کلینیک انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: پس از اولین انفجار آتش نشانان به سرعت به سمت آتش رفته و تلاش کردند از تبعات بیشتر جلوگیری شود. در آن انبار غیر از سیلندر اکسیژن کالاهای دیگری مثل لباس یکبار مصرف هم وجود داشته است.

حرارت به شدت افزایش پیدا کرد اما همزمان با اطفای سه مکان یعنی ساختمان اصلی، ساختمان روبرویی و محل ورودی ساختمان.

از پشت ساختمان تلاش می شود تا به ساختمان دسترسی پیدا کنند اما این موضوع غیرممکن می شود. و آتش نشانان به سمت استفاده از نردبان های دستی می روند اما این هم مسیر خوبی نبوده است.

وی افزود: انفجار رخ داده حجم زیادی از دود و حرارت را وارد ساختمان می کند. در حالی که پشت بام بسته بوده است و در بخش جراحی باز بوده است دود و آتش وارد این بخش می شود.

با حضور ما در ساختمان و در طبقه مربوط به جراحی مشخص شد که افراد هیچ تلاش برای خارج شدن نکرده بودند و در همان حالتی که داشتند افتاده بودند این نشان می دهد آنقدر حادثه سریع رخ داده است که افراد حتی فرصت فرار پیدا نکرده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ما با بررسی این حادثه فکر می کنیم که کمتر از یک دقیقه افراد حاضر در طبقه جراحی فوت کردند و هیچ قدرتی برای فرار نداشته اند.

متاسفانه هر چقدر فعالیت های این مجموعه کلینیکی افزایش پیدا کرده است مسوولینش هم تلاش کرده اند از هر فضایی در داخل ساختمان برای فعالیت استفاده کنند و هر سوراخ و فضایی را به یک بخش تبدیل کرده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها