رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 503359

ناگفته‌های خرید فلش مموری، یا همان راهنمای سری!

رپورتاژ تبلیغی / این روزها به دلیل شدت گرفتن بیماری کرونا، تعداد افرادی که در خانه دورکاری می‌کنند بیشتر شده است. به همان نسبت هم میزان اطلاعات و داده‌هایی که باید بر روی سیستم هر شخص ذخیره شود افزایش پیدا کرده و البته کارمندان برای ارائه دوره‌ای کارهای خود نیاز به ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات دارند. چه چیزی بهتر از یک فلش مموری می‌تواند کار شما را راه بیندازد؟

من خودم طی جستجوهایی که داشتم با چند سایت آشنا شدم که به تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی مانند "کالای دیجیتال"، "لوازم آرایشی و بهداشتی"، "لوازم خانه و آشپزخانه" و حتی کالای ورزشی (https://bbinbbar.com/category/sports/) می‌پردازند.

محتواها معمولاً کامل و کاربردی و کمک بزرگی برای کاربرانی هستند که میان این همه محصول متفاوت در برندهای مختلف، سردرگم شده‌اند.

پس ما تصمیم گرفتیم یک مقاله جمع و جور برای شما بنویسیم. مقاله‌ای که شامل نکات ریز و ساده‌ای است که چشم شما را به بخشی از دنیای کالای دیجیتال باز خواهد کرد. شما عجله دارید پس بدون وقت تلف کردن می‌رویم سر اصل مطلب!

معیارهای انتخاب فلش مموری

فلش مموری به عنوان یک کالای دیجیتال در ظرفیت‌های مختلف و توسط شرکت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. این روزها آنقدر تعداد این برندها زیاد شده که اگر با فاکتورهای مهم فلش مموری آشنا نباشیم نمی‌توانیم خرید خوبی داشته باشیم. ما اینجا هستیم تا قبل از خرید به شما کمک کنیم با توجه به نیازها و انتظارات‌تان، انتخاب مناسبی داشته باشید.

1- ظرفیت ذخیره سازی: میزان ظرفیتی که نیاز دارید به حجم اطلاعات شما بر می‌گردد. به عنوان مثال اگر گرافیست هستید و تصویر و فیلم را ذخیره می‌کنید، قطعاً به فلشی با ظرفیت بالاتر نیاز دارید. در حال حاضر پرفروش‌ترین فلش مموری‌های ظرفیت‌ها 32 و 64 گیگ هستند.

2- نوع پورت: در حال حاضر سه پورت USB2.0، USB3.0 و USB3.1 در بازار موجود هستند. پورت‌های USB3.1 از دو پورت قبلی پشتیبانی می‌کنند اما پورت USB2.0 از دو پورت بعدی پشتیبانی نمی‌کند. تفاوت میان این پورت‌ها در سرعت انتقال دیتا است. سرعت انتقال دیتا در پورت‌های USB2.0، USB3.0 و USB3.1 به ترتیب، 480 مگابیت بر ثانیه، 5 گیگ در ثانیه و 10 گیگ در ثانیه است.

3- سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: این سرعت به نوع پورت یا درگاه فلش مموری بر می‌گردد. به سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات از روی فلش، سرعت فراخوانی گفته می‌شود. هر چقدر این سرعت بالاتر باشد فلش از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته گرانتر هم هست.

4- امنیت اطلاعات و قابلیت رمزگذاری: این موضوع به اهمیت و حیاتی بودن اطلاعات شما بر می‌گردد. فلش مموری‌هایی در بازار موجود است که دارای یک صفحه کلید هستند و شما به راحتی می‌توانید برای آن رمز تعیین کنید. برخی دیگر نیز قابلیت استفاده از اثر انگشت را دارند که کار را راحتتر کرده است.

5- اندازه فلش مموری: فلش مموری‌های ظریف‌تر قیمت بالاتری دارند چون در ساخت آن‌ها از سخت‌افزارهای قدرتمندتری استفاده شده است. اگر مراقب وسایل خود هستید این فلش‌ها بهترین انتخاب هستند اما اگر همیشه وسایل کوچک خود را جا می‌گذارید یا گم می‌کنید دنبال مدلی باشید که امکان آویزان کردن بند را داشته باشد.

6- قابلیت OTG: این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می‌کند که می‌خواهید اطلاعات روی فلش مموری را بر روی گوشی خود ببینید. فلش‌ مموری‌های OTG دارای دو سر هستند که یکی USB و برای اتصال به کامپیوتر است و دیگری OTG است.

7- برند و شرکت سازنده: کیفیت ساخت فلش مموری ارتباط مستقیمی با شرکت یا برند سازنده دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات شما حفظ شود و فلش سالها عمر کند از برندهای متفرقه فاصله بگیرید. برندهای اصلی معمولاً گرانتر هستند اما خیال شما برای همیشه راحت خواهد بود.

در بین جستجوها در گوگل برای پیدا کردن یک برند مناسب، به مقاله "راهنمای خرید فلش مموری" سایت ببین و ببر (https://bbinbbar.com/) برخوردیم. مقاله کامل و جامعی بود، اطلاعات بیشتر و مفصل‌تری نسبت به باقی مقالات داشت و در انتهای مقاله هم چند مدل فلش مموری معرفی کرده بودند که کار انتخاب را برای کاربر ساده می‌کرد. به همین دلیل کنجکاو شدیم باقی مطالب را هم ببینیم.

جالب است بدانید که سایت ببین و ببر به عنوان مرجعی برای انتخاب و خرید دارای بخش‌های مختلفی است. از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به "کالای دیجیتال"، "لوازم آرایشی و بهداشتی"، "لوازم کوهنوردی و کمپینگ" و "لوازم خانه و آشپزخانه" اشاره کرد. هر کدام از این دسته‌ها دارای مقالات راهنمای خرید هستند. پس اگر قصد خرید هر کدام از محصولات دسته‌های فوق را دارید، قبل از هر کاری سری به سایت ببین و ببر بزنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها