رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507791

رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر خواستار اصلاحات در لبنان شد

ساعت24-رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در کنفرانس مجازی کمک برای لبنان، خواستار به اصطلاح انجام «اصلاحات» در این کشور شد.

laquo;امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (یکشنبه) در سخنانی در ابتدای نشست مجازی کمک برای لبنان، گفت که بی ثباتی و آشوب در این کشور بر تمامی منطقه تأثیر می‌گذارد.

به نوشته العربیه، او بار دیگر با دخالت در امور داخلی لبنان، مدعی شد که مقامات لبنان باید به درخواست مردم برای «انجام اصلاحات» عمل کنند. ماکرون مدعی شد که معترضان خواسته‌های خود را به طور مشروع در خیابان‌ها بیان می‌کنند و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز می‌داند که نیاز به مبارزه با فساد در این کشور ضروری است.

ماکرون سپس گفت که باید تمام توان ممکن برای کمک به لبنان بسیج شود و انفجار بیروت به مثابه یک زلزله بود که بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور را تشدید کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «باید جهت ممانعت از بروز آشوب به لبنان کمک کرد و کمک‌های مالی که امروز جمع‌آوری می‌شود، باید ادامه یابد و در اسرع وقت به لبنان برسد.»

او در خصوص روند تحقیقات درباره علل انفجار بیروت نیز گفت که باید این تحقیقات بیطرفانه باشد.

پیش از این یک مقام کاخ الیزه فرانسه گفته بود که پاریس معتقد است شواهد کافی وجود دارد تا فرض کنیم که انفجار بیروت یک حادثه بوده است.

امروز نیز سفیر فرانسه در لبنان گفت که این کشور در روند تحقیقات مرتبط با انفجار اخیر در بندر بیروت شرکت خواهد کرد.

انفجار بندر بیروت طی هفته گذشته باعث کشته شدن ۱۵۸ نفر شده و بیش از شش هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. در این انفجار بندر بیروت کاملا تخریب شده و خسارت‌های زیادی نیز به پایتخت لبنان وارد شده‌ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها