رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508482

اصولگرایان مراقب‌ هستند خطایی از نمایندگان سر نزند /سیاسیون اعتماد مردم را کمرنگ نکنند

سلیمی نمین به نمایندگان: فرصت‌طلبی نکنید /ریزبینانه رصد میشوید

ساعت 24-عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است جریانات سیاسی حق ندارند رسالت خود را معطوف به پیروزی در آوردگاه انتخابات کنند.

تاریخ مجالس ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مملو از فراکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی مختلفی است که از دریچه یک حزب و یا جریان سیاسی پا به مجلس گذاشته و پس از مدتی ساز استقلال و حتی ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی را زده‌اند. مسیری که برخی اصلاح طلبان راه یافته به مجلس دهم آن را پیمودند. اما مجلس یازدهمی ها که اکثر آنها با لیست شورای ائتلاف وارد پارلمان شده اند در چه مسیری حرکت می کنند؟ آیا شورای ائتلاف اعضای لیست خود را رصد می کند؟ آیا راهیافتگان به بهارستان خود را ملتزم به وعده های لیست شورای ائتلاف می دانند و ...

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص وظایف جریانات سیاسی در قبال لیست‌های انتخاباتی و لزوم پیگیری وضعیت منتخبین گروه‌های سیاسی در پارلمان، اظهار داشت: آن دسته از جریانات سیاسی که برای انتخابات لیست ارائه می‌دهند و اعتبار خود را پای افرادی خاص می‌گذارند، نباید مأموریت خود را تنها معطوف به نتیجه انتخابات کنند.

وی ادامه داد: جامعه انتظار دارد که جریانات سیاسی علاوه بر معرفی کاندیداها، در دوران نمایندگی نیز بر رفتار افراد منتخب نظارت کند تا شعارها و اهداف انتخاباتی از پیش تعیین شده روی زمین نماند.

اصلاح طلبان پیگیر منتخبین خود پس از انتخابات نمی‌شوند

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عدم توفیق اصلاح طلبان در امر نظارت بر منتخبین خود، بیان داشت: جریان اصلاح طلب باید پس از پیروزی در انتخابات در قبال منتخبین خود نیز احساس وظیفه و تعهد می‌کرد و بر روش‌های غلط و خطاهای موجود نیز نگاه انتقادی را در پیش می‌گرفت.

سلیمی نمین تأکید کرد: اصولگرایان در این حوزه نسبت به جریان رقیب خود برتری دارند و حتی گاهی به صورت افراطی بر منتخبین جریان خود نظارت می‌کنند. برای مثال برخی اوقات اصولگرایان در بیان انتقادات صبر و حوصله کافی را به خرج نمی‌دهند.

اصولگرایان مراقب هستند خطایی از نمایندگان مجس سر نزند

وی در خصوص رفتار اصولگرایان در قبال مجلس، گفت: اصولگرایان با نکته سنجی و ریزبینی مسائل مرتبط با پارلمان را دنبال می‌کنند تا در کنار اجرای قانون، خطایی از سوی منتخبین مردم سر نزند.

بذرپاش دوسال سابقه پرداخت بیمه نداشت

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ماجرای انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور، یادآور شد: در خصوص آقای بذرپاش مشخص شده بود که ایشان در حدود دو سال سابقه پرداخت بیمه ندارد، که همین موضوع را اصولگرایان به صورت جدی پیگیری و بر اساس انطباق با قانون بررسی کرده و سپس به وی اعتماد کردند.

سلیمی نمین اظهار داشت: بنده معتقدم لازم نیست اصولگرایان برای هر مسأله‌ای زمان مجلس را محدود به موضوع پیش آمده کنند و می‌توانند با اعلام نظرات و انتقادات، و همچنین پیگیری از طریق مجاری قانونی، کار را به پیش ببرند.

اصولگرایان در ماجرای اعتبارنامه تاجگردون وقت مجلس را گرفتند

وی یادآور شد: اصولگرایان در موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون زمان زیادی صرف کردند و بهتر بود آن موضوع نیز در بازه زمانی کوتاه تر به نتیجه می‌رسید.

سلیمی نمین تصریح کرد: امیدوارم رفتار اصولگرایان در قبال نیروهای خود تبدیل به یک رویه در کشور شود. زیرا برخی از احزاب فرصت طلبی می‌کنند و پس از قدرت گرفتن، هزینه انتقاد و پاسخگویی را پرداخت نمی‌کنند و گاهی حتی از برخی افراد فاسد نیز حمایت می‌کنند.

جریانات سیاسی باید در مقابل لیست های انتخاباتی خود پاسخگو باشند

این فعال سیاسی اصولگرا بار دیگر تأکید کرد: تمامی جریانات سیاسی وظیفه دارند در مقابل لیست‌های انتخاباتی و شعارهای مطرح شده، مسئول باشند و بر رفتار منتخبین خود نیز نظارت جدی داشته باشند. زیرا تنها از طریق این روند است که اعتماد مردم به جریانات سیاسی حفظ می‌شود.

وی گفت: گاهی مشاهده می‌شود که مردم به برخی از جریانات سیاسی پشت می‌کنند، دلیل این رفتار مردم برآمده از رفتار جریان سیاسی متبوع آنها است. زیرا گاهی سیاسیون با عدم انجام وظایف خود، باعث می‌شوند که اعتماد مردم به ایشان کمرنگ شود.

اصولگرایان مجلس فرصت طلبی نکنند

سلیمی نمین در خصوص رفتار امروز «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» در قبال مجلس یازدهم، گفت: بنده از روند نظارتی این شورا خبر ندارم، اما آنچه مسلم است؛ سیاسیون اصولگرا با نگاه دقیق و حتی تند این مجلس را رصد می‌کنند. برای مثال کسانی همانند آقای احمد توکلی در این جریان به صورت ریزبینانه مسائل را پیگیری می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص الزامات کاری نمایندگان مجلس برای پیش برد اهداف اصولگرایان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: انتظار ما از اصولگرایان مجلس این است که با صداقت کارها را بیش ببرند و از فرصت طلبی نیز دوری کنند.

یک نماینده باید بر اساس اولویت موجود رفتار کند

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان کنونی باید اولویت‌های موجود را در نظر بگیرند و تمام توان خود در مسیر تحقق آنها گام بردارند.

سلیمی نمین در پایان گفت: زمانی که یک نماینده به ضرورت‌های موجود جامعه پی برد، وظیفه دارد که از منظر قانون و از بُعد نظارتی نیز مسائل پیش روی مجلس را بررسی و حل و فصل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها