رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513897

یک کشور عربی دیگر در آستانه توافق با اسرائیل

ساعت 24-نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت، یک کشور عربی دیگر طی دو روز آینده توافق سازش با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: طرح ما جلب کشورهای بیشتری است که بسیار زود آن را اعلام خواهیم کرد. یک کشور دیگر نیز ظرف یک الی دو روز آتی توافق صلح را امضا خواهد کرد. وی نام این کشور عربی را فاش نکرد.

کرافت تاکید کرد که ایالات متحده امیدوار است عربستان سعودی نیز توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کند. وی افزود: ما استقبال می‌کنیم که عربستان کشور بعدی باشد اما موضوع مهم برای ما تمرکز بر روی این توافقنامه است.

در همین زمینه، شبکه "۱۳" رژیم صهیونیستی، عصر چهارشنبه، به نقل از منابع سودانی اعلام کرد، نتایج مذاکرات میان مقامات سودانی و هیات آمریکایی در ابوظبی بسیار مثبت بوده است و این احتمال وجود دارد که اعلام عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی خیلی زود انجام شود.

پیشتر نیز عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد، مذاکرات ثمربخشی با هیات آمریکایی در ابوظبی درمورد حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم داشته است. وی گفت: ما با هیات آمریکایی در ابوظبی درخصوص آینده صلح عربی اسرائیلی و همچنین نقش سودان در تحقق صلح در منطقه گفت‌وگو و بر حق مردم فلسطین در دستیابی به حقوقشان بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها