رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513999

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ فردا شب به پایان میرسد

ساعت 24-مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ ساعت ۲۴ فردا شنبه پنجم مهرماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به پایان می‌رسد.

فرایند انتخاب رشته برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب که در کنکور سراسری مجاز شدند، از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوم مهرماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و ساعت ۲۴ فردا شنبه پنج مهرماه به پایان می رسد.

بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون ۶۹ هزار و ۳۱ نفر برای انتخاب رشته اقدام کرده اند.

در صورت پایان فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. امسال برای نخستین بار، انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود.

در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می توانند نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور امروز چهارشنبه آخرین اصلاحات مرتبط با رشته های جدید کنکور سراسری را برای انتخاب رشته داوطلبان در درگاه خود منتشر کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور طبق روال سنوات گذشته برای داوطلبان مجاز شده در کنکور انتخاب رشته مجازی انجام می دهد؛ در این روش داوطلبان با پرداخت ۱۰ هزار تومان می توانند با توجه به نمره خود در کنکور از شرایط قبولی شان در رشته ها و دانشگاه ها مطلع شوند. تاکنون ۵۰ هزار و ۳۹ نفر در این انتخاب رشته شرکت کرده اند.

داوطلبان کنکور سراسری که در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده یا نشده اند، تا روز دوشنبه هفتم مهرماه امکان ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها دارند. زرین آمیزی به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تاکنون ۱۳۵ هزار نفر در این دوره از پذیرش ها ثبت نام کرده اند.

کنکور سراسری از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه در سراسر کشور و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها