رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 514878

اظهارات مهم روحانی درباره ارز یارانه‌ای

ساعت 24-رئیس‌جمهور گفت: هر زمانی که دست بانک مرکزی باز شود ما مشکلی نداریم که برای موسسات دانش بنیان، از ارز یارانه‌ای استفاده کنیم.

خبر
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در بهره‌برداری از طرح‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با افتتاح طرح تولید فراورده‌های مشتق از پلاسما و فاکتورهای خونی ۸ و ۹، اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز برای پالایشگاه پلاسما را به آقای استاندار البرز واگذار می‌کنیم تا مشکل مورد نظر را حل کنند زیرا آب تهران هم از کرج تامین می‌شود.

روحانی با اشاره به مشکلات ارزی مربوط به تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما، اظهار کرد: هر زمانی که دست بانک مرکزی باز شود ما مشکلی نداریم که برای اینگونه موسسات، از ارز یارانه‌ای استفاده کنیم ولی به هرحال شما با هر قیمتی که این فرآورده‌ها برای این پالایشگاه تمام می‌شود به بازار عرضه می‌کنید.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* من از همه کسانی که این کار مهم و دانش بنیان را به ثمر نشاندند تشکر می‌کنم. ۳۰ سال است که ما دنبال ساخت پالایشگاه تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما و فاکتورهای خونی هستیم.

* با افتتاح واحد تولید واکسن HPV و با بیان اینکه باعث افتخار است که ما می‌توانیم یک واکسن انسانی را در کشور و به دست دانشمندان خودمان افتتاح کنیم، بسیاری از زنان و دختران ما به این واکسن نیازمند هستند و می‌تواند برای پیشگیری موثر باشد.

* زمانی که وزارت بهداشت این محصول را تائید می‌کند، قاعدتا همه مراحل را مورد بررسی قرار می‌دهد و مسئولان این واحد تولیدی می‌گویند که آمادگی دارند این محصول را به بازار عرضه کنند.

* آقای محسنی بندپی استاندار تهران نیز حتما این واحد تولیدی را یاری خواهد کرد زیرا رشته تحصیلی و تخصصی وی با کار فعالیت‌های این واحد مرتبط است.

* برای ما بسیار مهم است که نسل جوان دانش‌آموخته و تحصیلکرده ما فضایی برای فعالیت و همچنین تعالی علم و دانش و فناوری داشته باشند. خدا را شکرگذاریم که در این هفت سال تلاش‌های بسیار خوبی شده و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارتخانه‌های مربوطه در زمینه ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش زیادی کردند.

* تقریباً ‌می‌توان گفت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به هفت سال پیش، حدوداً ۱۰۰ برابر شده، این اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. تحصیلکردگان ما در این شرکت‌ها جذب می‌شوند و حتی نیروی انسانی خلاق ایرانی که در خارج از کشور هستند، روزانه جذب این شرکت‌ها می‌شوند و این حائز اهمیت است.

ادامه دارد...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها