رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 518080

شبه نظامیان راست­گرا، تهدیدی جدی برای رای دهندگان ایالات متحده

ساعت 24-نتایج تحقیقات دو نهاد مرتبط با فعالیت های گروه های مسلح در آمریکا نشان می دهد که شبه نظامیان راست گرای افراطی تهدیدی جدی علیه رای دهندگان این کشور محسوب می شوند.

به نقل از هافینگتون پست، نتایج تحقیقات موسسه ACLED و همچنین پایگاه میلیشیا واچ (Militia watch) نشان می دهد که گروه­ های شبه نظامی تهدیدی جدی برای رأی دهندگان آمریکایی در ایالت های سرنوشت ­ساز کشور به حساب می آیند.

بر اساس این گزار، ACLED (پروژه موقعیت یابی درگیری­های مسلح و داده ­های وقایع) یک مرکز غیرانتفاعی است که خشونت در سطح جهان را رصد می کند، و پایگاه میلیشیا واچ (Militia watch) یک نشریه آنلاین است که فعالیت های شبه­ نظامیان در آمریکا را رهگیری می­ کند.

این دو مرجع یادشده در گزارشی مشترک در مورد گروه­های شبه­ نظامی راست گرا و انتخابات آمریکا، به مواردی از گروگان گیری معطوف به مقامات و دخالت در اعتراضات در سراسر کشور از سوی این گرو­ها اشاره کردند. این گزارش آورده است که بالاترین خطر این گروه ها برای ایالت ها در زمان انتخابات برای ایالت هایی همچون جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و اورگن است و ایالت­ های همچون کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا، کالیفرنیا و نیومکزیکو در درجه بعدی خطرپذیری از سوی این گروه هستند.

بالاترین خطر این گروه ها برای ایالت ها در زمان انتخابات برای ایالت هایی همچون جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و اورگن است

بر اساس این گزارش اخیراً یک «تغییر آرایش عمده» در این گروه ها رخ داده است؛ بدین ترتیب که این گروه ها که سابقاً و بر اساس سنت، ضد دولت بودند، بسیاری­شان پشت یک نامزد گردهم آمده اند: دونالد ترامپ.

ترامپ از حامیان خود خواسته است تا در مراکز رأی دهی حاضر شوند و «نظارت دقیق داشته باشند»؛ رهنمودی که احتمالاً برای برانگیختن شبه نظامیان راست گرای افراطی، که خود را سربازان جنگی داخلی می دانند، انجام شده است. وقتی هواداران ترامپ از او خواستند که گروه «پسران افتخار»، یکی از سه گروهی که گزارش بالا بیشترین خطر را از سوی آنها متصور است، را محکوم کند، او به آنها گفت که «از این مواضع دوری و از همدیگر حمایت کنید»؛ اظهارنظری که از سوی این گروه نئوفاشیست به عنوان فرمان یک رژه نظامی تلقی شد.

گفتنی است که یکی از اقدامات عمده اخیر این شبه نظامیان در آمریکا تلاش برای به ربودن گرچ ویتمر، فرماندار دموکرات ایالت میششیگان، بود که اف بی آی آن را خنثی کرد.

ترامپ از حامیان خود خواسته است تا در مراکز رأی دهی حاضر شوند و «نظارت دقیق داشته باشند»؛ رهنمودی که احتمالاً برای برانگیختن شبه نظامیان راست گرای افراطی، که خود را سربازان جنگی داخلی می دانند، انجام شده است

گرچه احتمال فعالیت این گروه ها در بسیاری از ایالات متصور است اما این گزارش می نویسد که فعالیت گروه های شبه ­نظامی در ایالت هایی که ضابطین اجرایی روابط گرم و دوستانه­ ای با آنها دارند، می تواند شدیدتر باشد.

شاهد این مدعا این است که فیلم ضبط­ شده دوربین همراه افسران پلیس کنوشای ویسکانسین در اواخر ماه آگوست و کمی پیش از آن که کایل ریتنهوس، نوجوان ۱۷ ساله، اقدام به شلیک و قتل دو نفر از معترضین به ترامپ در جریان ناآرامی ها بکند، به تمجید و تعریف از این گروه ها پرداخته اند.

همچنین گزارشی از مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل که اخیراً منتشر شده، دریافته است که دوسوم از حملات تروریستی داخلی سال جاری از سوی تندروهای راست گرا انجام شده است.

در این شرایط تأمین امنیت مراکز رأی دهی و رأی دهندگان به دغدغه اصلی مقامات ایالتی بدل شده است؛ طوری که جاکلین بنسون، وزیر امور خارجه ایالت میشیگان، اعلام کرده است که حمل اسلحه در فاصله ۱۰۰ فوتی مرکاز رأی دهی در انتخابات سوم نوامبر ممنوع خواهد بود.

این شرایط نشان می دهد که ترامپ، با حمایت افراطی از سوی نومحافظه­ کاران تندرو به ویژه در ایالت­ های جمهوری­خواه و نیز اقدامات خرابکارانه و تروریستی شبه ­نظامیان یادشده، آماده است تا در صورت عدم پیروزی وی اقدام به ایجاد آشوب و هرج و مرج کنند و آمریکا را تا سرحد جنگ داخلی، نظیر آنچه در نیمه سده نوزدهم روی داد، بکشاند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها