رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 518238

ادامه حملات آمریکا علیه طالبان همزمان با بن‌بست در مذاکرات دوحه

ساعت 24-همزمان با ادامه مذاکرات بی نتیجه میان کابل و طالبان در دوحه، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان از آغاز عملیات علیه مواضع طالبان در این کشور خبر داد.

آمریکا اعلام کرد در راستای حمایت از نیروهای نظامی افغانستان شب گذشته حملات هوایی علیه مواضع طالبان در میدان وردک انجام داده است.

«سانی لگت»، سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان در رشته توئیتی گفت که این کشور شب گذشته و در حمایت از نظامیان افغانستان و مطابق با توافقنامه دوحه حمله هوایی در شهرستان «نرخ» میدان وردک صورت داده است.

به گفته وی، در این حمله 5 عضو طالبان کشته شدند.

سخنگوی نظامیان آمریکایی در ادامه ادعای نقض توافقنامه دوحه و همچنین کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی را تکذیب کرد.

واشنگتن مدعی است که براساس توافقنامه با طالبان،‌ نظامیان این گروه زمانی که از سوی طالبان مورد هدف قرار بگیرند،‌ اجازه حملات هوایی علیه این گروه را مجاز دانسته است.

گروه طالبان پیش از این نیروهای آمریکایی را به «تخلف مکرر» از توافق‌نامه متهم کرد و نسبت به پیامدهای آن، به این کشور هشدار داده بود.

طالبان مدعی است که پس از تحولات اخیر در ولایت هلمند، نیروهای آمریکایی حملات هوایی گسترده را انجام داده و از توافق‌نامه دوحه سرپیچی‌ کرده‌اند. به ادعای طالبان، طبق توافق‌نامه دوحه نیروهای امریکایی نمی‌توانند به ‌جز بر مناطق جنگی و در جریان جنگ، حملات هوایی انجام دهند.

طالبان اقدام نیروهای آمریکایی را «تحریک‌آمیز» خوانده‌ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها