رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 518634

عباس آخوندی به علی ربیعی : علی جان!خیلی دیرشده است

ساعت 24- عباس اخوندی وزیر سابق راه وشهرسازی و چهره سیاسی- اقتصادی که اصولگرایان به شدت از دست او دلخورند درنوشته ای کوتاه اما پر معنی به علی ربیعی سخنگوی دولت پیام داده است : "علی جان ، خیلی دیر شده است "

عباس
dir="RTL">وی به سخنگوی دولت یاد اوری کرده است " دولت سال ۹۳ می‌بایست این تدبیر را می‌کرد و یا آنکه سال ۹۵ فریاد می‌کشید و نه پس از ازدست‌دادن سرمایه اجتماعی. بی‌گمان تورم بالا، فقر امروز مردم، کاهش روند سرمایه‌گذاری ملی و توسعه فساد یک دلیلش نپیوستن به FATF و سد تجارت رسمی است."

این پیام یک رروز پس از سخنان کمتر احتیاط آمیز ربیعی در نشست خبری با رسانه نگاران بود که از عدم تصویب دومعاده مربوط به اف ای تی اف انتقاد کرده وگفته بود این ممانعت از عضویت ایران در پیمان پولی وبانکی برای ایران دردسر درست کرده است .ربیعی روز سه شنبه گفته بود " در باره اف ای تی اف ما معتقد هستیم می‌توانستیم و می‌توانیم آن لوایح مذکور را دنبال کنیم. متاسفانه به رغم مشکلات مالی که در صورت عدم تصویب لوایح دادیم هشدار داده بودیم.، امروز همان‌ها بیشترین حمله را می‌کنند. آنها اعلام کردند در مسائل پولشویی نمی‌توانند کمکی به ایران کنند. گفتند حاضر هستند در مقابل تحریم آمریکا بایستیم اما در مورد مسائل پولشویی این امکان نیست.نمونه‌ای شنیدم که در بانک اسپانیا حساب تعدادی از ایرانی‌ها بسته شده است. در برخی نقاط مانند آلمان خواستار بسته شدن حساب ایرانی‌ها شدند. البته ما اینها را غیرقابل قبول می‌دانیم و معتقدیم این رفتارها قابل قبول نیست. معاونت حقوقی به دنبال اقداماتی برای رفع موانع هستند. وارد شدن اسم ایران به لیست سیاه در شرایط فعلی اثرگذار است و ما این موارد را پیش از این گفتیم. امیدواریم با خلاقیت‌هایی که ارائه می‌شود بتوانیم به سرعت از این لیست خارج شویم."

عباس آخوندی نیز در روزها و هفته های تازه سپری شده چندین بار در باره اینکه ایران باید عضویت درایننهاد را بری کمتر شدن محدودیت های بانکیمی پذیرفت با رسانه ها صحبت کرده است. من سه راهبرد را پیشنهاد می‌کنم تا هم به ملت و بازار داخلی علامت دهیم و وضعیت را از این التهاب خارج کنیم و هم به سایر ملت‌ها و بازارهای بین‌المللی علامت دهیم و توجه آنها را به کار بلند مدت با ایران جلب نماییم.

آخوندی در یکی از تازه ترین سخنرانی هایش گفته است سه پیشنهاد برای عبور اقتصاد از بحران دارم

اول - پیشهاد تشکیل جلسه 4+1 در بالاترین سطح ممکن

دوم- رفع موانع الحاق به FATF

سوم - درخواست عضویت WTO و تلاش در جهت تجارت آزاد

وی البته تاکید کرده است : البته اجرای این سیاست‌ها زمان بر است. مذاکرات الحاق به سازمان تجارت جهانی ممکن است بیش از 6 سال طول بکشد. مهم این است که ما علامت‌های درستی به بازار بدهیم. چشم‌انداز بلند مدتی را ترسیم کنیم و عزم خودم را برای تعامل سازنده و مثبت با جهان جزم نماییم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها