رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 520192

تفاوت مشاوره حقوقی با کارمند استخدامی در شرکت چیست؟

رپورتاژ تبلیغی / یکی از تفاوت‌های مشاوره حقوقی با کارمندان شرکت یا سازمان در این است که مشاوره دستمزد خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کند.

dir="RTL" style="text-align:right">چرا که مشاوره حقوقی به استخدام رسمی یک سازمان، شرکت یا افراد در نمی‌آید، زیرا قرارداد او از نوع قرارداد مشاوره خواهد بود. تفاوت‌ تنظیم قرارداد استخدام با تنظیم قرارداد مشاوره، در این است که دستمزد مشاور حقوقی به صورت ساعتی مشخص می‌شود. بنابراین در قرارداد مشاوره ذکر می‌کنند که مشاور حقوقی وظیفه دارد تعداد ساعت مشخصی را به فرد یا شرکت طرف قرارداد اختصاص دهد و در ازای هر ساعت مبلغی معینی را دریافت کند.

مزایای داشتن یک مشاور حقوقی چیست؟

1. جلوگیری از اطاله دادرسی

بسیاری از افراد نسبت به اصطلاح ها و رویه‌های قضایی شناخت ندارند؛ به عنوان مثال در تنظیم قراردادهای ملکی که اکثر افراد حداقل یک بار با آن رو به رو شده و آن را امضا کرده‌اند، هیچ درکی از مفاد داخل آن قراردادها ندارند و تنها به مشخصات دو طرف و ملک اکتفا می‌کنند؛ در حالی ­که اگر درکی از اصطلاح‌های حقوقی داشتند و در تنظیم قرارداد ملکی خود از یک مشاور حقوقی کمک می‌گرفتند دیگر دچار مشکلات حقوقی نمی‌شدند.

2. انجام امور دعاوی توسط مشاور

سازمان‌ها، کسب و کار ها و یا شرکت‌ها در طول فعالیت خود ممکن است درگیر مرافعه‌های مختلفی شوند که در این مرافعه ها یا نقش خواهان و یا نقش خوانده را دارند. طبیعتا در زمان بروز این مرافعه باید با وکیل پایه یک دادگستری صحبت کنند که هزینه زیادی دارد؛ اما اکثر کسب و کارها یک یا چند مشاور حقوقی برای خود دارند که توسط آنها لوایح مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و همچنین در صورت داشتن پروانه وکالت توسط این مشاورین، می‌توانند وظیفه وکالت سازمان یا شرکت را نیز در اختیار آنها قرار دهند؛ همین امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.

3. کارآمدی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه

بهتر است بدانید که بیشتر مرافعه ها و دگیری ها مطرح در دادگستری‌، بی اساس هستند و پذیرفته شده نیستند. به سبب همین مورد گاهی افراد هزینه و زمان زیادی صرف می‌کنند که شاید در انتها به ضرر خودشان تمام شود. ولی با وجود یک مشاوره تلفنی حقوقی اشخاص می‌توانند راه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی خود را آسان‌تر کنند.

وظایف اصلی مشاوره حقوقی چیست؟

· متن قراردادهای شرکت یا سازمان را تهیه کند و به روند عقد آن قراردادها نظارت داشته باشد.

· اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهد و امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه‌ها، مزایده‌ها و را انجام دهد.

· به مدیران و کارکنان شرکت مشاوره حقوقی بدهد.

· اطلاعات لازم جهت تهیه قانون، اساس نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل ها و را جمع‌آوری، بررسی و تنظیم کند.

· تمام کار های مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها و را انجام دهد. ( این کار معمولا در شرکت ‌های خصوصی صورت می‌گیرد)

· موارد و اطلاعات لازم را برای استفاده ی آنها جهت دفاع از سازمان یا شرکت مربوطه در محاکم قضایی جمع‌آوری کند.

مشاورین حقوقی چه کمکی به کسب ‌و کار می‌کنند؟

مشاور حقوقی به ذی‌نفعان یک سازمان کمک می‌کند که به غیر از توجه به وظایف کیفری، جزایی، حقوقی و انتظامی تصمیماتی که می‌گیرند، تصمیمات درست‌تری داشته باشند و در صورت مواجه شدن با مشکلات حقوقی شرکت، آنها را در رفع و رجوع مسائل کمک کنند. اکثرا سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یک بخش حقوقی تشکیل داده‌اند که شامل چندین کارشناس حقوقی است تا امور مربوط به انعقاد قراردادهای خرید و فروش؛ تفاهم ‌نامه‌های بین سازمانی و انعقاد قراردادها و سایر کارهای حقوقی سازمان را بررسی کنند. همچنین بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام این عملیات ها است.
در کسب و کارهای خصوصی احتمال دارد یک مشاور به چندین شرکت کوچک مشاوره حقوقی بدهد و یا اینکه فقط استخدام آن شرکت باشد. اما در شرکت‌های خصوصی بزرگ مدیران شرکت از یک مجموعه مشاوره ماهر و با تجربه، همچنین یک واحد حقوقی مجزا بهره می‌برند.

اگر برای پرونده‌های حقوقی کسب و کار خود به یک مشاوره حقوقی با مهارت و کاربلد نیاز دارید، مشاورین حقوقی آرموو با رعایت اصل امانت‌داری و وفاداری از فاصله ای دور همراه شما هستند تا کسب و کارتان از لحاظ مسائل حقوقی ایمن باشد. برای برقراری ارتباط با مشاورین می‌توانید با شماره 021-45298 تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها