رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 522518

دژپسند روز قیامت باید پاسخگو باشد

ساعت 24 - نایب رئیس دوم نخستین سال مجلس یازدهم درباره مدیریت بهای فولاد، مشکلات کشت‌وصنعت هفت تپه و مسکن مهر گفت.

dir="RTL"> علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر قیمت محصولات فولادی و برگزاری نشست‌های متعدد برای مدیریت بهای آن گفت: قیمت فولاد در دنیا با وجود اقتصاد آزاد از ایران که بهای انرژی کمتری هم دارد، ارزانتر است.او تأکید کرد: وزیر صمت باید جلوی دلالان و رانت خواران حوزه فولاد را بگیرد، معتقدم اگر فولاد و ورق صادر شود و ارز حاصل از فروش آن را هم به کشور آوردند، تحمل گرانی‌اش را به جان می‌خریم!

نیکزاد با یادآوری اینکه رزم حسینی وزیر صمت اعلام کرد قیمت فولاد را به زیر ۱۰ هزار تومان می‌آوریم، بیان کرد: پیش‌تر، در پی افزایش قیمت فولاد، تماس‌هایی از سوی مردم گرفته می‌شد و از نبود امکان فعالیت پروژه‌ها ابراز نگرانی می‌کردند؛ با اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی تماس گرفتم تا موضوع را جویا شوم که پاسخ داد نمی‌دانم و باید از وزیر صمت بپرسم، وزیر صمت هم مانند وزیر راه‌ و شهرسازی پاسخ داد و البته بیان کرد مسئله را از دژپسند، وزیر اقتصاد پیگیری کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشم درباره بهای فولاد اظهار کرد که هرچه در بورس برود، ارزان خواهد شد، اما به او گفتم که این محصول گران شده است! دژپسند هم برای بررسی همین مسئله مدیر کالای بورس ایران را ساعت ۳ بعدازظهر آن روز فرستاد. در نشستی که داشتیم، مدیر کالای بورس توضیح داد محصول فولادی را ۲۰ درصد بیشتر در بورس ارائه نمی‌کنند و پس از کشف قیمت، به صورت آزاد می‌فروشند؛ حال چه کسی باید به این موضوع نظارت کند؟

دژپسند باید روز قیامت پاسخگو باشد

او با اشاره به سفر نظارتی سه تن از نمایندگان پارلمان به محل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در خوزستان گفت: بر ۴ موضوع در بررسی‌ها تأکید شد که به استاندار خوزستان و مسئولان اعلام کردیم؛ لزوم کاشت در ۳ هزار هکتار برای برداشت محصول کافی، ضرورت فراهم کردن بیمه تأمین اجتماعی کارگران، جلوگیری از پرداخت نشدن حقوق کارگران بیش از یک ماه و خلع ید از مالک که این مورد بر اساس گزارش وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات الزامی است.

نیکزاد با بیان اینکه ۲ دستگاه دولتی حاضر به تملک هفت تپه شدند، تصریح کرد: وزیر اقتصاد به هیئت داوری در این زمینه خلع ید مالک کشت و صنعت هفت تپه نامه‌ای نوشته است و انتظار داریم این هیئت با توجه به نظر دستگاه‌های نظارتی و بررسی‌ها اهلیت مالک را مانند کشت و صنعت مغان رد کند و خلع ید اتفاق بیفتد.او یادآور شد: چرا علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی را پس از چند کار انقلابی برکنار کردند؟ وزیر اقتصاد هم در روز قیامت و هم در حضور نمایندگان مردم باید در این باره پاسخ دهد.نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این گفته را که «عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی با استعفای خودش بوده است» اصلاً نمی‌پذیریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها