رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530128

جهش‌های جدید ویروس و آینده بدتر برای جهان

ساعت 24 - در جهان در سال جدید میلادی می‌تواند از پیامدهای این ویروس در سال ۲۰۲۰ بدتر باشد. بر اساس این گزارش، در بدترین حالت، آمار جهانی قربانیان ویروس کرونا در ماه مارس، می‌تواند به پنج میلیون کشته برسد. گمانه‌زنی‌های ناامیدانه درباره شیوع ویروس کرونا پس از آن افزایش یافته که گونه‌های جهش‌یافته از ویروس کرونا در جهان در حال انتشار است.

کرونا
an dir="RTL">به گزارش خبرنگار رادیو بین‌المللی فرانسه در چین، بر اساس تحقیقات این پژوهشگران چینی درباره تحولات شیوع کرونا دست‌کم ۳۰۰ هزار مرگ بیشتر بر اثر کرونا در ابتدای ماه مارس پیش‌بینی می‌شود و در بدترین پیش‌بینی‌ها نیز تعداد کشته‌های جهانی تا آن زمان به پنج میلیون نفر می‌رسد. این در حالی است که اکنون نزدیک به دو میلیون نفر در جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.بر اساس این گزارش، اگر این پیش‌بینی محقق شود نرخ مرگ‌ومیر از ۲/۱ به ۳ درصد خواهد رسید. این نرخ پیشتر در استان هوبئی در زمستان گذشته زمانی که بیمارستان‌ها از بیماران انباشته شده بود، تجربه شده بود. به گفته یک محقق انستیتو پاستور شانگهای این میزان از افزایش می‌تواند به فروپاشی سیستم بهداشت جهانی منجر شود.همچنین این نگرانی وجود دارد که با جهش ویروس کرونا، ویروس‌های جهش‌یافته می‌توانند در جمعیت جهانی پنهان شود و هر فصل دوباره شیوع پیدا کند. در این حال، به گفته محققان حتی محدودیت‌های گسترده و آزمایش‌های زیاد دیگر کافی نخواهد بود.

کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز جمعه از جامعه جهانی خواست تا توالی‌یابی ژنوم ویروس‌های جهش‌یافته کرونا را گسترش دهند و این نگرانی وجود دارد که این ویروس‌های جهش‌یافته بار دیگر همه‌گیری کرونا را در جهان افزایش دهد.همچنین کمیته اضطراری در جلسه‌ای که به صورت مجازی برگزاری شد به کشورهای جهان پیشنهاد کرد گواهی‌های واکسیناسیون ضد کرونا را به عنوان یک شرط ورود به کشورها برای مسافران بین‌المللی در نظر بگیرند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین در زمینه ویروس‌های جهش‌یافته، کمیته اضطراری خواستار به اشتراک گذاشتن اطلاعات در زمینه ویروس‌های جهش‌یافته و همکاری‌های علمی برای مقابله با «ناشناخته‌های اساسی» باقی مانده درباره ویروس کرونا شد.بر اساس گزارش‌ها، اکنون گونه جهش‌یافته بریتانیایی و آفریقای جنوبی ویروس کرونا در بیش از پنجاه کشور جهان شیوع پیدا کرده و کشورهای زیادی از بیم افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا مقررات محدودکننده وضع کرده‌اند.این در حالی است که علاوه بر گونه‌های جهش‌یافته بریتانیایی و آفریقای جنوبی، به تازگی سومین گونه جهش‌یافته نیز در برزیل کشف شده که ژاپن نیز روز یکشنبه از شناسایی آن در این کشور خبر داد

.رادیو فرانسه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها