رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530273

فقیرتر شدن اقشار متوسط در چند سال اخیر

ساعت24- نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقشار متوسط هم در حال فقیر شدن هستند گفت: اگرچه مدام گفته می شود هرچه جمعیت متوسط کشوری زیادتر باشد آن کشور پویاتر و با نشاط‌تر است اما در ایران شاهدیم که قشر متوسط کشور نسبت به چندسال گذشته فقیرتر شده‌است.

div>
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هیچکس پاسخگوی این گرانی‌ها در کشور نیست افزود: نباید فراموش کرد که اداره کشور به این روش تنها بیانگر خیانت به مردم و اقشار مستضعف جامعه است.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه گروهی از افراد باید شعار‌های افرادی که بر مسند مدیریت و مسئولیت می‌نشینند را دنبال کنند تصریح کرد: در صورتی‌که افراد و مدیران به هر دلیل نتوانند به شعارهایشان جامه بپوشانند باید بازخواست شوند.

پاک فطرت در ادامه افزود: شواهد ها بیانگر این موضوع است که در بخش تورم سال سختی را در پیش رو داریم.

قانون تخصیص قیر به بیراهه رفت

او با بیان اینکه قیر در اختیار پالایشگاه های دولتی است خاطر نشان می‌کند: مجلس در ماه های گذشته قانونی را مبنی بر واگذاری قیر برای آسفالت کردن راه‌های روستایی و شهری به تصویب رساند که اجرایی نشد.این در حالی است که زمان تصویب این قانون قیمت هر تن حدود 5 میلیون تومان بود اما به محض تصویب،دولت قیمت هر تن قیر را از 5 میلیون تومان به 8 میلیون تومان افزایش داد که این قانون هم متاسفانه به بیراهه رفت.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه باید به برخی رفتارها و عملکردهای دولت شک کرد،گفت: سیمان از محصولاتی است که قیمت آن بسیار گران است به‌طوری‌که میزان تولید این محصول هم دو برابر بیشتر از نیاز است اما گران بودن این محصولات از موضوعاتی است که جای ابهام دارد.

روحانی فکر می‌کند همه چیز در کشور گل و بلبل است

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه دو ماه بعد از آغاز به کار مجلس گروهی از نمایندگان طرح استیضاح رئیس جمهور را کلید زدند بیان کرد: شاید اگر این اتفاق رخ داده بود و رئیس جمهور در مجلس حضور می یافت نمایندگان می توانستند در اداره کشور و بهبود اوضاع به وی کمک کنند چرا که هدف نمایندگان استیضاح آقای روحانی نبود بلکه نمایندگان با هدف در مسیر قرار دادن صحیح این طرح را آغاز کردند.

او با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید با هدف درک درست از واقعیت ها و گرانی ها در بازار حضور پیدا کند و از وقایع جامعه امروز از نزدیک بازدید کند خاطر نشان کرد: بی شک رئیس جمهور می تواند با برگزاری جلسات با اقشار متفاوت جامعه با مشکلات تمام اقشار آشنا شود به طوری که در حال حاضر آقای روحانی فکر می کند همه چیز در کشور گل و بلبل است.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه بازار مسکن در شهر شیراز همانند دیگر شهرهای کشور است گفت: متاسفانه در شرایط فعلی بازار مسکن در حال رفتن به رکود است و به‌رغم افزایش قیمت دستمزد، مصالح، تورم عوارض و....... اما بازار مسکن وضعیت مطلوبی ندارد.

افزایش 34 درصدی خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده عده ای از افراد در حال سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشورهای همسایه مخصوصا ترکیه هستند ادامه داد: در سال جاری میزان خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان نسبت به سال گذشته حدود 34 در‌صدافزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه چنین اتفاقات بسیار ناگوار و خطرناک است گفت: عدم ثبات اقتصادی در کشور ایران سبب شده که سرمایه ها صرف خرید ملک در دیگر کشورها و ترکیه شده است.

پاک‌فطرت در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی و جهش مسکن می‌تواند مشکل مسکن را در کشور حل کند گفت: اگرچه دولت هنوز وارد مرحله اجرای طرح تصویب دریافت مالیات بر خانه‌های خالی نشده،اما شاهدیم که این طرح توانسته بازار اجاره را رونق دهد و بسیاری از افراد در کلانشهرهایی مانند تهران خانه‌هایشان را برای اجاره به بنگاه‌ها سپرده‌اند.

بیشتر خانه‌های خالی متعلق به دولت و بانک‌ها است

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه هنوز مردم شیراز از جزییات دریافت مالیات از خانه‌های خالی اطلاع کافی ندارند افزود: قطعا اگر مردم شیراز متوجه شوند که میزان مالیات خانه‌های خالی بسیار زیاد است بی شک افرادی که خانه‌های خالی زیادی در اختیار دارند آنها را برای اجاره وارد بازار می‌کنند این در حالی است که بیشتر خانه‌های خالی متعلق به دستگا‌های دولتی، وزارتخانه ها و بانک‌ها است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها