رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530378

آشوب در شهرهای تونس برای دومین شب متوالی

ساعت24-تعدادی از شهرهای تونس از جمله پایتخت این کشور برای دومین شب متوالی شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز و درگیری با نیروهای پلیس بود.

تعدادی از شهرهای تونس یکشنبه‌شب (دیشب) نیز برای دومین شب متوالی شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی بود.

وزارت کشور تونس پیش‌تر اعلام کرده بود که در ناآرامی‌های روز شنبه بیش از ۲۴۰ نفر بازداشت شده‌اند که اغلب جوان و نوجوان هستند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که منطقه التضامن در تونس پایتخت این کشور شاهد درگیری بین نیروهای ضد شورش و نوجوانانی بود که به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و نیروهای امنیتی نیز برای پراکنده کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند.

همچنین منطقه المنهیله، شهر باجه در شمال تونس، شهرک سبطیه و القصرین نیز شاهد درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی بود.

در شهرک حلمه در استان سیدی بوزید نیز نیروهای پلیس برای پراکنده کردن معترضانی که با آتش زدن لاستیک‌های خودرو خیابان‌ها را مسدود کرده بودند، به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند.

در همین رابطه «ولید حکیمه» سخنگوی نیروهای امنیت داخلی تونس گفت که نیروهای ضد شورش ۲۴۲ نفر را که اکثر آن‌ها نوجوان و کودک بودند، بازداشت کردند.

به گفته وی این افراد اقدام به تخریب اموال عمومی و سرقت از مغازه‌ها و بانک‌ها کرده‌اند.

از دو ماه پیش تونس به صورت پراکنده شاهد اعتراضاتی در برخی مناطق در اعتراض به شرایط معیشتی و بیکاری است.

این اعتراضات همزمان با دهمین سالروز انقلاب تونس آغاز شده است، انقلابی که در اعتراض به فقر، فساد و وضعیت نابسامان معیشتی آغاز و در نهایت به سرنگونی رژیم «زین العابدین بن علی» منتهی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها