رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 539200

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می شود ؟

رپورتاژ تبلیغی / گاهی برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز است تا روش های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنیم. در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی رونیا ما با ترکیب دو روش FUE و FUT از ویژگی هر یک استفاده می کنیم.

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می شود ؟

گاهی برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز است تا روش های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنیم. در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی رونیا ما با ترکیب دو روش FUE و FUT از ویژگی هر یک استفاده می کنیم. در این روش خارق العاده مزایای هر دو روش به بیمار ارائه می شود و برای کسانی مناسب است که ریزش مو و طاسی سر در مرحله پیشرفته قرار دارد. ترکیب دو روش FUE و FUT به منظور دستیابی به موهایی دارای چگالی بالا در سریع ترین زمان ممکن استفاده می شود و طی این روش می توان حدود 14000 تار مو را در یک جلسه درمانی استخراج کرده و به ناحیه مورد نظر پیوند زد.

در این مقاله از زوایای مختلف به بررسی و تجزیه و تحلیل روش ترکیبی پرداخته ایم و مراحل انجام کار را شرح داده ایم. ضمن اینکه با بیان اینکه چه کسانی می توانند کاندیدای این روش باشند راهنمایی آماده کرده ایم که بر اساس آن می توانید در مورد انتخاب این روش تصمیم گیری کنید. مطالعه این مطلب می تواند به بسیاری از سوالات شما در زمینه کاشت مو به روش ترکیبی پاسخ دهد، اما چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید می توانید طی یک جلسه مشاوره در مورد موارد مختلف از جمله سطح انتظارات از نتیجه عمل با پزشک و متخصص کاشت مو صحبت کنید.

معرفی روش های FUT و FUE

در کاشت مو دو روش اصلی داریم که با نام های FUT و FUE شناخته می شوند. این دو تکنیک بدون تردید مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما به طور کلی روش کاشت مو شامل برداشت پیوندهای فولیکولی از ناحیه اهدا کننده (که معمولاً پشت سر و کنار آن قرار دارد) و پیوند آن به ناحیه گیرنده است. تفاوت این دو روش در برداشت واحدهای فولیکولی است وگرنه هر دو از یک طریق واحدهای استخراج شده را در ناحیه مورد نظر پیوند می دهند.

برای استخراج فولیکول های مو در کاشت مو به روش FUE از پانچ دستی استفاده می شود. این واحدهای فولیکولی سپس در محل گیرنده مورد نظر و به منظور رشد طبیعی مو کاشته می شوند. روش کاشت مو FUT اما تفاوت زیادی با روش قبلی دارد. در این روش بافتی از پوست سر بصورت نواری از پشت و کنار آن برداشته می شود. این نواحی از هزاران واحد قابل پیوند تشکیل شده است بنابراین برای استخراج فولیکول ها نوار برداشت شده تحت بزرگنمایی قرار می گیرد تا با دقت بالا فولیکول ها برداشته و در ناحیه طاسی پیوند زده شوند.

FUT بهتر است یا FUE؟

بحث های زیادی در مورد اینکه کدام روش بهتر است وجود دارد. با این وجود باید قبول کرد که همه چیز بستگی به شرایط بیمار و موقعیت فرد متقاضی دارد. یا بهتر است بگوییم که انتخاب روش مناسب تر بستگی به نتایج معاینه ای دارد که پزشک روی سر بیمار انجام می دهد. پزشک با بررسی شرایط و جنبه های حاکم تعداد فولیکول های موی مورد نیاز یا میزان طاسی را بررسی می کند و مطابق با آن بهترین پیشنهاد را به بیمار ارائه می دهد. معمولاً متخصص کاشت مو برای افرادی با میزان طاسی زیاد FUT را پیشنهاد می دهد که می توان طی آن 3000 تا3500 پیوند ایجاد کرد. از طرف دیگر، در موارد طاسی اولیه یا کاشت موی صورت، روش FUE ترجیح داده می شود زیرا این روش قادر به استخراج 2000 الی2500 گرافت است.

ضرورت ترکیب روش های FUT و FUE

انجام کاشت مو با تراکم و حجم بالا در میان افراد طاس بسیار رواج پیدا کرده است. در این میان اولویت به اجرای روش هایی با کمترین میزان تهاجم است. روش FUE روشی غیر جراحی با حداقل تهاجم است. اما اجرای این روش و رسیدن به تراکم مورد انتظار به بیش از یک جلسه درمان نیاز دارد. به همین منظور روش ترکیبی برای استخراج حداکثر گرافت در کمترین زمان ممکن در نظر گرفته می شود.

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می شود ؟

چه کسانی کاندیدای کاشت مو به روش ترکیبی هستند؟

حالا سوال اینجاست که با توجه به مولفه های روش ترکیبی در کاشت مو چه کسانی را می توان به عنوان کاندید این روش معرفی کرد؟ در پاسخ باید ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که میزان طاسی با درجات مختلفی نشان داده می شود که از آن جمله درجات VI و VII هستند. میزان طاسی در این مراحل گسترده است و فقط نوارهایی از مو در پشت سر دیده می شود. این بیماران جهت کاشت مو و رسیدن به یک پوشش قابل قبول در ناحیه طاسی به تعداد بیشتری از گرافت های فولیکولی نیاز دارند. رسیدن به این تعداد پیوند مو با کمک روش ترکیبی مقدور است. روش ترکیبی کمک می کند تا پزشک از همان قسمت نواری موی پشت سر بیش از 5000 گرافت فولیکولی را با استخراج حدود 13000 تار مو بدست آورد.

در مجموع در موارد زیر می توان از این روش استفاده کرد:

  • هنگامی که میزان طاسی زیاد باشد
  • هنگامی که بیمار تقاضای کاشت مو با تراکم بالا داشته باشد
  • هنگامی که بیمار تقاضای نتیجه ای طبیعی از کاشت مو داشته باشد

ترکیب روش ترکیبی با روش BHT

اگر مطالب قبلی وبسایت رونیا را مطالعه کرده باشید از روشی نام برده ایم تحت عنوان BHT که در آن از موهای سایر نقاط بدن مانند ریش برای پیوند مو استفاده می کنیم. شاید با مطالعه بخش قبل این سوال برای شما بوجود آمده باشد که اگر نتوان گرافت های مورد نظر را از ناحیه پشت سر و اطراف آن استخراج کرد آیا راهی برای کاشت مو به روش ترکیبی وجود دارد یا نه؟

در پاسخ باید گفت که می توان بخشی از این فولیکول ها را از طریق ترکیب کاشت مو به روش BHT با روش ترکیبی تامین کرد. یکی از نواحی ای که می تواند به ما در انجام این کار کمک کند ریش و ناحیه ای معرف به "ناحیه سایه" است که زیر چانه قرار دارد. منتها در استخراج فولیکول های این ناحیه باید از پنس های ظریف استفاده کرد که جای زخم و اسکار روی صورت بیمار باقی نماند. سایر نواحی نیز در صورت تشخیص پزشک می تواند به بیمار در فرآیند کاشت مو کمک کند.

مراحل انجام کاشت مو در روش ترکیبی

در ابتدای کار پزشک به کمک داروی بیهوشی بیمار را به شرایط بی حسی موضعی می برد. پس از گذشت زمان لازم برای اثربخشی داروی بیهوشی حالا عملیات برداشت فولیکول ها آغاز می شود. در این مرحله ابتدا به کمک روش FUT فولیکول ها را استخراج می کنیم. در روش FUT (روش پیوند واحد فولیکولی یا روش نواری) یک نوار نازک از پشت سر و کنار آن به عمق تقریباً یک سانتی متر بر اساس سستی پوست سر و تعداد گرافت های مورد نیاز برداشت می شود. این روش می تواند تقریباً 3500 پیوند فولیکولار را تنها طی یک جلسه استخراج نماید. در ادامه روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) برای استخراج تعداد باقیمانده گرافت انجام می شود. با این روش می توان تقریباً 500 تا 1000 گرافت را بصورت برداشت های مجزا استخراج کرد.

در مرحله کاشت، پیوندهای جداگانه در منطقه گیرنده صورت می گیرد. موفقیت عمل به شدت به تخصص و مهارت جراح در دستیابی به نتایج زیبایی وابسته است. چیدمان فولیکول های مو باید الگوی زیگزاگ نامنظم را حفظ کند و زاویه های پیوند فولیکولار باید به طور مناسب جهت دستیابی به ظاهر طبیعی هدایت شود. پیوندهای جداگانه ای نیز باید در جلوی سر صورت بگیرد تا جلوه ای طبیعی و زیبا به وجود بیاید. در مورد بخش عقبی سر نیز چندین پیوند ضخیم با استفاده از روش FUE کاشته می شود تا جلوه ای کامل تر ایجاد کرده و حداکثر پوشش در منطقه طاسی شکل بگیرد.

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می شود ؟

مزایای روش ترکیبی

روش ترکیبی اجازه می دهد تا پزشک بتواند تعداد بیشتری از گرافت ها را برداشت کند. بنابراین می توان ترجیحاً در موارد طاسی گسترده از آن استفاده کرد. برداشت زیاد گرافت ها موجب می شود که پزشک در نهایت بتواند فولیکول های مقاوم زیادی در اختیار داشته باشد که در نتیجه کار بسیار موثر است. روش ترکیبی از نظر زیبایی روشی ایده آل است زیرا علاوه بر نتایج طبیعی جای زخم در آن تقریباً نامرئی خواهد بود. یک تکنیک برای محو کردن جای زخم این است که پزشک برخی از گرافت های فولیکولی استخراج شده با روش FUE را در اطراف اسکار و جهت پنهان کردن آن پیوند می زند.

وقتی روش ترکیبی توسط متخصص ماهر انجام می شود، مطمئناً به نتایج طبیعی می رسید. در حالی که در مواردی با این حجم از طاسی روش های جداگانه قادر به ارائه چنین نتایج موفقی نیستند. روش ترکیبی پیوند مو با چگالی بالایی را در یک جلسه فراهم می کند و بنابراین باعث صرفه جویی در وقت می شوند. اما این روش بسیار حساس و کمی پیچیده است، بنابراین به یک جراح بسیار باتجربه و متخصص نیاز دارید. اگر این روش توسط جراح بی تجربه انجام شود، می تواند به هزاران گرافت آسیب جبران ناپذیری برساند.

کلینیک رونیا

کلینیک رونیا یکی از بهترین و مجهزترین مراکز کاشت مو در ایران با نتایج مطمئن، دائمی و طبیعی است. هزینه کاشت به روش ترکیبی در کلینیک رونیا بسته به شرایط بیمار و میزان طاسی ناحیه پیوند می تواند بین ۶ تا ۹ میلیون تومان متغیر باشد. کاشت مو به این روش با توجه به استخراج تعداد زیاد فولیکول های مو و نتایج طبیعی آن یک گزینه مقرون به صرفه است.

بنابراین اگر طاسی گسترده ای دارید و به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه با پوشش مناسب ناحیه مورد نظر هستید، برای بهترین تجربه کاشت مو به کلینیک رونیا مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها