رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 540838

ویژگیها و مشخصات بهترین سنگ نما

رپورتاژ تبلیغی / اگر قصد دارید که بهترین سنگ نما را برای ساختمان خود خریداری کنید باید با انواع سنگی که برای این قسمت از ساختمان مناسب هستند آشنا شوید. امروزه با گسترش شهرنشینی و ساختمان‌سازی برخلاف گذشته به نمای ساختمان اهمیت ویژه می‌دهند و سازندگان با اجرای نمای شیک و خاص برای خود برندسازی می‌کنند.

ویژگی‌ها و مشخصات بهترین سنگ نما

سنگ نما

تلاش سازندگان بر این است که از متریال‌های مدرن و کلاسیک برای زیباتر جلوه دادن نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنند. نمای خارجی هر ساختمان تنها قسمتی از ساختمان است که در دید عموم مردم است و در واقع شناسنامه یک ساختمان است. در طراحی نما ساختمان از متریال‌های متعددی مانند سنگ، چوب، آجر و غیره استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی خاص و منحصر به فرد خود را دارند. از بین تمام این مواد مصرفی سنگ‌ نما به علت دوام و مقاومت بالایی که از خود نشان داده است مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.

در مورد خرید سنگ نما نیز باید از قبل از انتخاب از مزایا و معایب سنگ ساختمانی منتخب خود آگاه شوید تا انتخاب دقیق و صحیحی داشته باشید. در بین سنگ‌های ساختمانی که جهت نما مناسب هستند تراورتن سفید از طرفداران زیادی برخوردار است و به عنوان بهترین سنگ نما شناسایی می‌شود. فروش سنگ ساختمانی باکیفیت و قیمت مناسب در سنگبری آتاسنگ انجام می‌شود. در ادامه به ویژگی و مزایای سنگ‎های مناسب نما خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های بهترین سنگ نما

حال که با نقش و اهمیت سنگ نمای ساختمان آشنا شدید بهتر آن است که درباره ویژگی‌هایی که بهترین سنگ نما باید دارا باشد صحبت کنیم تا با مشخصات انواع سنگ ساختمانی مناسب نما آشنا شوید.

ویژگی‌ها و مشخصات بهترین سنگ نما

استحکام سنگ نما

یکی از ویژگی‌های بهترین سنگ نما استحکام آن است. سنگ نمای ساختمان به صورت روزمره در برابر باد، باران، طوفان، آفتاب، سرما و گرما قرار دارد و در نتیجه عدم استفاده از سنگ نمای خوب و مقاوم می‌تواند در میان‌ مدت آسیب‌های جبران ناپذیری به ساختمان وارد کند. معماران معمولاً سنگ‌های تراورتن، ترامیت، گرانیت و مرمریت را به علت استحکامی که دارند جهت استفاده در نما پیشنهاد می‌کنند.

نمونه باکیفیت این سنگ‌ها را می‌توانید از سنگبری آتاسنگ که از مطرح‌ترین سنگبری‌های محمودآباد است در ابعاد و سایزهای مختلف تهیه نمایید. از سایر ویژگی‌های سنگ نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

· قابلیت برش و صیقل پذیری زیادی داشته باشند.

· در برابر ترک خوردگی دارای استحکام لازم باشد.

· سنگ مورد استفاده در نما نباید هیچگونه ترک و پوسیدگی داشته باشد.

· سنگ باید دارای قطر مناسب برای عمل اسکوپ کردن باشد.

· سنگ مناسب نما هم باید فاقد تخلخل باشد و هم باید به خوبی رزین و بتونه (سنگ‌های تراورتن) شوند.

انواع سنگ نما

همانطور که می‌دانید سنگ نما به طور کلی به سه دسته اصلی طبقه بندی می‌شود، که شامل مرمریت، گرانیت و تراورتن است که سنگ تراورتن از بین آن‌ها به عنوان بهترین و پرکاربردترین آن‌ها شناسایی می‌شود. در ادامه بررسی هر کدام به طور جداگانه می‌پردازیم.

سنگ نما مرمریت

زیبایی و جذابیت خاصی که در سنگ‌های مرمریت وجود دارد، این سنگ را به بهترین سنگ نما خارجی و حتی نمای داخلی ساختمان تبدیل کرده است. مرمریت به صورت تایل و اسلب در سنگفرش ساختمان و به صورت طولی در دیواره‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن وزن کمتری دارد و چگالی آن بیشتر است. مرمریت شکری ریزدانه از جمله گران‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع مرمریت محسوب می‌شود.

سنگ نما تراورتن

همانطور که در بندهای قبلی نیز اشاره شد سنگ تراورتن بهترین سنگ نما برای نمای خارجی ساختمان شناخته می‌شود. تراورتن‌ها دارای تخلخل بیشتری نسبت به مرمریت و گرانیت هستند و برای نمای ساختمان گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند. از این‌رو برای استفاده از سنگ‌های تراورتن جهت نمای ساختمان نیازی به اسکوپ کاری نیست. سنگ تراورتن دارای طرح و رنگ‌های بسیار متعددی است که می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود از بین صدها رنگ و طرح انتخاب خود را انجام دهید. تراورتن‌های موج‌دار از تراورتن‌های نوع ابروبادی گرانتر هستند، زیرا ظاهر تراورتن موج‌دار زیباتر است. علاوه بر نمای ساختمان از سنگ‌های تراورتن جهت پوشش دیوارهای سرویس بهداشتی، آشپزخانه و کف ساختمان نیز استفاده می‌شود.

سنگ نما گرانیت

سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین است و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. این سنگ دارای بافت درشتی است و بافت آنرا می‌توان به راحتی با چشم مشاهده کرد. سنگ گرانیت سنگی بسیار متراکم و فشرده است که امروزه برای نمای خارجی ساختمان زیاد توصیه نمی‌شود. زیرا به علت متراکم بودن، وزن زیادی داشته و می‌تواند به بار مرده ساختمان اضافه کند. بهترین استفاده از سنگ گرانیت، محیط‌های مرطوب داخلی مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی است. علت آن هم این است که تخلخل این سنگ پایین بوده و آب موجود در این فضا را به خود جذب نمی‌کنند، پس می‌توان گفت گرانیت بهترین سنگ نمای داخلی محسوب می‌شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها