رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 541242

لکه های قهوه ای فرش پس از شستشو (دلایل ایجاد لکه قهوه ای و نحوه تمیز کردن آن)

رپورتاژ تبلیغی / اگر فرش خود را شسته اید و پس از خشک شدن، روی آن لکه های قهوه ای دارید، مسلما نتیجه ای نیست که انتظار داشته اید.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">لکه های قهوه ای فرش پس از شستشو (دلایل ایجاد لکه قهوه ای و نحوه تمیز کردن آن)

به طور معمول 2 دلیل عمده برای ایجاد لکه های قهوه ای روی فرش پس از شستشوی آن وجود دارد:

· pH فرش بیش از حد بالا مانده است: در حین تمیز کردن pH فرش شما بیش از حد بالا رفته است. این امر باعث قهوه ای شدن فرش یا ایجاد لکه های قهوه ای در آن می شود.

· لکه های عمیق رسیده به سطح: حالت دوم معمولاً این است که یک لکه از زیر فرش به روی آن برسد و باعث قهوه ای شدن آن شود.

در این مقاله که توسط تکنسین های حرفه ای قالیشویی جنوب تهران آماده شده، به هر 2 مورد و همچنین آنچه می توانید برای رفع این لکه های قهوه ای آزاردهنده انجام دهید، پرداخته ایم.

لکه های قهوه ای فرش پس از شستشو (دلایل ایجاد لکه قهوه ای و نحوه تمیز کردن آن)

لکه های قهوه ای روی فرش پس از شستشو

مقیاس pH را که از دبیرستان آموخته اید را به خاطر می آورید؟ به نظر می رسد که امروز به عنوان یک بزرگسال این دانش می تواند برای شما مفید باشد.

وقتی فرش های مصنوعی ساخته می شوند، از کارخانه فرش با PH حدود 5 می آیند (به یاد داشته باشید که PH مقیاسی از 0 تا 14 است که 7 خنثی در نظر گرفته می شود. هر چیزی که زیر 7 باشد اسیدی است حدود 7 خنثی و بیشتر از 7 قلیایی است)

فرش ها اغلب دوست دارند که در سمت pH کمی اسیدی بمانند.

بنابراین وقتی در PH بیش از حد بالا یا قلیایی باقی بمانند (معمولاً 9 یا 10)، احتمالا قهوه ای می شوند. دامنه اکثر مواد شوینده از PH 9-13 است. یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی توحید بسته به سطح خاک فرش، محصولات مختلفی را برای تنظیم PH استفاده می کند.

فرش پس از تمیز کردن کثیف تر به نظر می رسد

در طول شستشوی حرفه ای فرش در قالیشویی محدوده جنوب تهران تقریبا همیشه از یک راه حل اساسی استفاده می شود. محلول های با pH بالا در تمیز کردن فرش ها بسیار عالی عمل می کنند. صابون، شوینده، بیشتر پاک کننده های خانگی و .. pH بالایی دارند.

روشی که معمولا در قالیشویی ها استفاده می شود آن است که برای تجزیه و آزاد سازی مواد زائد و آلودگی های فرش از مواد شوینده با pH بالا (قلیایی) استفاده می شود. پس از آن، از یک آبکشی اسیدی با pH پایین برای خنثی سازی محلول با pH بالا و شستشوی بهتر همه چیز از روی فرش استفاده می شود.

دلیل ایجاد لکه های قهوه ای یا قهوه ای شدن فرش

بهترین و قابل فهم ترین پاسخ به این سوال آن است که pH بالا از فرش شما به طور کامل پاک نشده است.

گاهی اوقات، pH بالا به طور کامل از فرش شسته نمی شود. این باعث می شود که فرش با PH بیش از حد بالا باقی بماند و بنابراین قهوه ای شود. در این حالت معمولاً لکه های قهوه ای بسیار بزرگ پس از شستن فرش دیده می شود.

این یک مشکل معمول در مورد مواد شستشو دهنده فرش ارزان است. همچنین افرادی که فرش های خود را در منزل با هر نوع ماده شوینده شسشتو می دهند، نیز اغلب با این مشکل رو به رو می شوند. علاوه بر این، در مواردی که فرش ها با آب (نه با آبکشی مناسب و کمی اسیدی) آبکشی می شوند نیز لکه های قهوه ای ایجاد می شوند.

خبر خوب این که یک فرش قهوه ای شده به راحتی تمیز می شود.

لکه های قهوه ای فرش پس از شستشو (دلایل ایجاد لکه قهوه ای و نحوه تمیز کردن آن)

چگونه فرش قهوه ای شده را تمیز کنیم؟

1. از قالیشویی بخواهید

اگر فرش شما پس از شستشو در منزل قهوه ای شده، می توانید با تماس با یک قالیشویی حرفه ای، آن را به خوبی تمیز کنید.

همچنین در مواردی که پس از استفاده از خدمات قالیشویی، فرش لکه های قهوه ای گرفته، با همان مرکزی که فرش های خود را به آن سپرده بودید، تماس بگیرید. آنها باید دوباره فرش را برده و با یک اسید شویی مجدد شستشو دهند. آنها باید بتوانند PH باقیمانده را از فرش خارج کنند، همه چیز را به تعادل برسانند و سپس آن را تحویل شما دهند.

2. پد زیرین فرش را پاک کنید

مقصر دیگر لکه قهوه ای روی فرش، وجود لکه ای در پد زیرین فرش است. ممکن است در گذشته پس از ریختن قهوه، لکه چربی، لکه خون یا هر نوع لکه قهوه ای دیگر، محل را تمیز کرده باشید اما لکه تنها از سطح رویی فرش پاک شده باشد و میزان زیادی از آن در عمق فرش و پد زیرین فرش جا مانده باشد. در این حالت پس از شستن و خشک شدن فرش مرطوب، الیاف فرش این لکه را روی سطح آورده و باعث دیده شدن آن می شوند.

نظافت فرش حرفه ای به کمک قالیشویی در غرب تهران با استفاده از استخراج آب گرم و محلول های موثر تزریق شده در فرش، می تواند این لکه ها را از بین ببرد. از طریق این فرآیند، می توان یک لکه مخفی و عمیق را که قبلاً پد زیرین فرش را اشباع کرده است، پاک نمود.

پاک کردن لکه های قهوه ای با قالیشویی جنوب تهران

قالیشویی های حرفه ای با شناخت دقیق انواع مواد شوینده فرش و میزان اسیدیته آن ها، می توانند فرش ها را با PH مناسب شستشو دهند. پیدا شدن لکه های قهوه ای یا قهوه ای شدن فرش ها معمولا پس از شستشو در منزل و یا سپردن فرش به قالیشویی های غیر مجاز و غیر حرفه ای ظاهر می شوند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران بیش از 30 سال است که در زمینه شستشوی انواع فرش، موکت، قالی و ... فعالیت می کند. تکنسین های ما با شناخت دقیق انواع مواد شوینده و آشنایی با دستگاه های حرفه ای و روش های مختلف شستشو، می توانند به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان، فرش های شما را به خوبی بشویند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها