رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 542059

نگاهی به الکلاسیکوی 279

هت‌تریک رئال، مسی خاموش و اعتراضات کومان

ساعت 24-شنبه شب و در چارچوب هفته سی‌ام لالیگا دیدار بزرگ الکلاسیکو در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برگزار شد.

دو ضلع از مثلث مدعیان قهرمانی لالیگا در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که حساسیت‌های جدولی به حساسیت‌های همیشگی این بازی افزوده بود. هر دو تیم با برد می‌توانستند گام بزرگی به سمت قهرمانی این فصل بردارند و در سمت مقابل طرفداران اتلتیکو آرزو می‌کردند این بازی مساوی شود. آرزویی که برآورده نشد و شاگردان زیدان در ادامه روند عالی خود توانستند یک برد بزرگ دیگر در کمتر از یک هفته به دست آورند و تا پیش از بازی اتلتیکو موقتا به صدر جدول لالیگا بروند. در این بازی کریم بنزما و تونی کروس گل‌های رئال و مینگوئز تک‌گل بارسا را به ثمر رساندند.

الکلاسیکوی بین رئال و بارسا با وجود همه تبلیغاتی که برای آن شده بود و همچنین بازی جذابی که دو تیم به نمایش گذاشتند از چند منظر آن شکوه گذشته را نداشت و اتفاقاتی در آن رخ داد که نشان می‌دهد این بازی آن جایگاه سابق را ندارد. اتفاقاتی تکراری و قابل پیش‌بینی. برد رئال در سومین بازی پیاپی مقابل بارسلونا نخستین اتفاق تکراری بازی بود. این تعداد برد پیاپی برای رئال از دهه ۷۰ میلادی به این سو به دست نیامده بود. همچنین رئال برای نخستین‌بار از فصل 2009-2008 موفق شد بارسلونا را در رفت و برگشت شکست دهد و اصطلاحا دبل کند. دیگر مساله تکراری بازی خاموش بودن مسی در تمام طول مسابقه بود. این یک فکت عجیب و در عین حال واقعی است که مسی بعد از جدایی رونالدو از رئال مادرید نتوانسته در این رقابت‌ گلزنی کند. او که بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو است ۷ بازی متوالی است که موفق به گلزنی نمی‌شود. لئو در بازی شنبه شب هم هیچ نشانی از فوق ستاره بودن به نمایش نگذاشت و جز صحنه لرز گرفتنش به خاطر باران شدید شهر مادرید که او را مجبور کرد لباسش را عوض کند، صحنه قابل وایرال دیگری به نمایش نگذاشت. این ستاره آرژانتینی حتی صاحب چند موقعیت کاشته در مناطق عالی شد که آنها را هم از دست داد. سومین مورد تکراری بازی هم اعتراضات کادر فنی بارسلونا و جرارد پیکه به داور بازی بود. در طول ۹۰ دقیقه دو بار بازیکنان بارسلونا در محوطه جریمه حریف روی زمین افتادند که داور بازی در هیچ یک از صحنه‌ها اعتقاد به پنالتی نداشت و حتی برای بازبینی صحنه هم نرفت. کاتالان‌ها بعد از سوت پایان بازی حسابی به داور حمله کردند. آنها معتقد بودند پنالتی تیم‌شان دزدیده شده. با این حال اکثر کارشناسان داوری بعد از بازی تصمیمات داور را تایید کردند. اگر به تمام اینها برگزاری بازی در یک ورزشگاه ۶ هزار نفری اضافه شود آن وقت معنای شکوه از دست رفته بیشتر نمایان می‌شود.
با این وجود نمی‌توان از برخی اتفاقات جالب بازی چشم‌پوشی کرد. گل رباح‌ ماجری کریم بنزما یکی از این صحنه‌هاست. بنزما با این گل نشان داد چه شخصیت تاثیرگذاری دارد و می‌تواند همچنان رهبری خط حمله رئال را به تنهایی بر دوش بکشد. درخشش تونی کروس که در نهایت عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به دست آورد دیگر نکته جالب الکلاسیکو بود. کروس در این بازی علاوه بر مهار هافبک‌های بارسا در میانه میدان با به ثمر رساندن گل دوم تیمش نقشی اساسی در برد رئال ایفا کرد. بازی خوب رئال در نیمه نخست که نشان از آنالیز دقیق بارسلونا و اعتماد به نفس کهکشانی‌ها داشت سومین ویژگی جالب بازی بود که مستقیما برمی‌گردد به زیدان. رئال بعد از یک سوم ابتدای مسابقه کنترل بازی را به دست گرفت و دو گل زد و می‌توانست با به ثمر رساندن گل سوم تیر خلاص را به سر آبی‌اناری‌ها شلیک کند. با این حال تیر دروازه و سیو تماشایی ترشتگن مانع این کار شد. هر چند در نیمه دوم با تغییراتی که کومان ایجاد کرد موازنه به هم خورد و شاهد بازی بهتر بارسلونا بودیم که در نهایت به گلزنی آنها ختم شد. بارسا می‌توانست در دقیقه آخر گل تساوی را به ثمر برساند که تیر دروازه مانع این اتفاق شد. به هر حال دویست‌وهفتادونهمین الکلاسیکو با برتری رئال مادرید به پایان رسید.
زیدان پس از بازی درباره شرایط تیم پس از پیروزی‌های مهم گفت: «این چیزی را تغییر نمی‌دهد، هنوز فاصله زیادی باید طی شود. ما باید بعد از امروز استراحت کنیم. این دو بازی طاقت‌فرسا بوده است. اکنون باید استراحت کنیم. من نمی‌دانم که چگونه فصل را به پایان می‌رسانیم. از نظر جسمی، ما در محدودیت قرار داریم.»
زیدان در مورد ادعای کومان درباره مسائل داوری و پنالتی روی بریتویت گفت: «همه احساسات خاص خود را دارند. من فکر می‌کنم اگر داور پنالتی نگرفت، به این دلیل است که پنالتی نبوده است. مهم چیزی است که امروز در زمین انجام دادیم. ما سختی زیادی کشیدیم زیرا بارسلونا تیم بزرگی است. شما نمی‌توانید بگویید که داور تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده بازی بود.»
زیدان در ادامه گفت: «من برای بازیکنان خوشحالم. ما امروز تغییرات زیادی ایجاد کردیم. ماریانو، اودریوزولا، ایسکو، مارسلو ... همه متعهد هستند. همه دوست دارند بازی کنند. این چیزی است که در مورد این تیم خوب است. همه ما اینجا هستیم. من مسوول هستم، اما از بابت بازیکنان خوشحالم. ما با هم برنده شدیم.»
زیدان در مورد بنزما و ناچو هم گفت: «بنزما یک استعداد خالص است و این گل از پس بازیکنان عالی بر می‌آید. ما آنچه در خارج از زمین گفته می‌شود را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم، زیرا این به ما کمکی نخواهد کرد. ناچو قابل اعتماد است، همیشه آماده بازی است، او کارش را به خوبی انجام داد، برای بازیکنان خوشحال بودم، بنابراین آنها شایسته این پیروزی هستند، آسان نبود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها