رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542542

ادعای مقام آمریکایی علیه ایران و جریان مقاومت

ساعت 24-سرکنسول آمریکا در اربیل عراق با طرح ادعا بر علیه ایران و جریان مقاومت عراق؛ از ترویج ناهنجاری‌های جنسی در این کشور اسلامی هم دفاع کرد!

راب والر سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق در یک گفتگوی خبری تلاش کرد ناهنجاریهای اخلاقی و جنسی را در قالب ارزش‌های آمریکایی به جامعه مسلمان عراق که بر بنیان اخلاق و خانواده تاکید زیادی دارد، دیکته کند.

وی در گفتگو با شبکه کردی رووداو درباره وقایع اقلیم کردستان عراق، منطقه و جهان سخن گفت.

در حالیکه دولت ایالات متحده با قلدری و زورگویی از قانون مصوب پارلمان عراق برای تخلیه نظامی این کشور سرپیچی می کند؛ سرکنسول آمریکا جریان مقاومت نزدیک به ایران را خطری برای عراق عنوان کرد.

وی در حالی مدعی شد که گزارش اطلاعات ملی آمریکا نشان می‌دهد که "ایران و نیروهای بسیج مردمی (عراقی) تهدیدی برای عراق هستند"؛ که حضور نظامیان آمریکایی در عراق چالش های زیادی برای این کشور ایجاد کرده است بطوریکه علاوه بر گروههای مردمی و شمار زیادی از نمایندگان مجلس حتی برخی مقامات دولت عراق نیز به آن معترضند.

در حالیکه گروه های وابسته به نیروی الحشدالشعبی بسیج مردمی عراق بخشی از ساختار رسمی ارتش عراق هستند؛ سرکنسول آمریکا در اربیل گفت: نیروهای الحشدالشعبی تهدیدی برای عراق هستند.

والر با بیان اینکه بیشتر حملات در بغداد علیه سفارت ایالات متحده توسط جناحهای مسلح انجام می شود، اظهار داشت: گروههای مسلح شبه نظامی وابسته به ایران ابدا در چارچوبِ حمایت (و محافظت) از نمایندگی های کشورها نیستند.

وی که در این گفتگو همواره از موضع بالا و برتر سخن می گفت، با اظهار اینکه دولت آمریکا وضعیت مطبوعات در عراق را دنبال می کند؛ توصیه های غیر اخلاقی و جنسی هم برای این کشور داشت.

والر گفت: اعمال قانون مطبوعات و پیگیری قوانین حقوق بشر از برجسته ترین وظایفی است که سرکنسول ایالات متحده در منطقه کردستان بر روی آن کار می کند و دولت رئیس جمهور بایدن این امور را بسیار به طور جدی دنبال می کند.

سرکنسول آمریکا نظر کشور خود ، به ویژه دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن ، در مورد مسئله آزادی مطبوعات را اعلام کرد و گفت: "آزادی بیان مسئله بسیار جدی در دوره دولت رئیس جمهور بایدن است و ما این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم و در اقلیم کردستان به طور فعال در حال بحث در مورد این موضوع هستیم".

والر گفت: ما فعالیت هایی با هدف شناخت بیشتر از اوضاع مطبوعات در اقلیم کردستان انجام داده ایم.

وی درباره قوانین مطبوعات در اقلیم کردستان گفت: ما شنیدیم که قانون خوبی وجود دارد اما آنچه برای ما سوال برانگیز است این است که مفاد آن تا چه حد در حال اجرا است".

سرکنسول ایالات متحده علاوه بر آزادی مطبوعات، بر آزادیها و حقوق بشر از جمله مسئله همجنس بازان تأکید کرد.

والر در مورد دستگیری افرادی در سلیمانیه به اتهامات "غیراخلاقی" گفت: کنسولگری آمریکا در اربیل در این باره موضع دارد و موضعش اینست که ما بین قاچاق انسان و اعطای حقوق همجنسگرایان تمایز قائل می شویم.

سرکنسول آمریکا تقویت روابط اقتصادی بین آمریکا و اقلیم کردستان را مورد توجه آمریکا برشمرد اما به گفته وی موانعی برسر راه شرکت های آمریکایی و اروپایی برای ورود به اقلیم کردستان وجود دارد.

والر ادامه داد: اربیل برای شرکتهای آمریکایی بسیار مهم است بنابراین دولت اقلیم کردستان باید از آن حمایت و همچنین همکاری کند تا موجب تسهیل امور شرکتهای خارجی و از بین بردن پرونده اداری شود.

راب والر در پایان در مورد روابط احزاب سیاسی در اقلیم کردستان با آمریکا بر اهمیت نزدیکی احزاب سیاسی و ارتباط آنها با روابط نزدیک تاکید کرده این روابط را "مهم" برشمرد.

این اظهارات سرکنسول آمریکا کمی پس از گفتگوی راهبردی ایالات متحده و عراق مطرح شد؛ جایی که بر خروج نیروهای آمریکا البته بر اساس بیانیه مشترک توافق شده است.

پس از این گفتگو شخصیت های سیاسی و ناظران بر این عقیده بودند که واشنگتن بدنبال ایجاد بهانه برای استمرار حضور خود در عراق است حال آنکه علاوه بر بیانیه مشترک گفتگوی راهبردی ؛ مصوبه یک سال و اندی پیش پارلمان عراق نیز بر خروج تمام نظامیان خارجی از این کشور تاکید دارد.

همچنین به گزارش ایرنا ایجاد تشکل های حمایت از همجنس بازان مانند «عراق کویر» مورد حمایت سفارت انگلستان یا بالا بردن پرچم همجنس بازان در سفارتخانه های کانادا، انگلیس و دفتر اتحادیه اروپا در بغداد در ۱۷ مارس ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت ماه ۹۹) و حمایت سفارت آمریکا از این گونه فعالیت ها و برنامه ضد اخلاقی «ایلپ» که سفارتخانه آمریکا از ۲۰۱۳ به اجرا گذاشته و طی آن بین جوانان عراقی انحرافات اخلاقی و جنسی را رواج می دهد.

از دیگر سو حضور نظامی آمریکا در عراق مخصوصا در اربیل همواره مساله ای مناقشه برانگیز بوده است چرا که فقط یکی از کارکردهای آن انتقال گندم و نفت دزدیده شده از سوریه به پایگاه های واقع در اقلیم کردستان است.

همچنین خبرگزاری سانا سوریه تقریبا بطور هفتگی از انتقال تروریست های قسد در پوشش کاروان های آمریکایی خبر می دهد.

جابجایی و انتقال تروریست های داعشی در سوریه نیز از دیگر تحرکات ایذایی ایالات متحده در کشورهای واقع در غرب ایران است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها