رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542663

سرمایه‌گذاران جهان از چین به آمریکا رو گردان شده‌اند

ساعت 24-تحقیقات جدید نشان می‌دهد با وجود این که چین بهتر از آمریکا طوفان ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است، سرمایه‌گذاران جهان حساب بیشتری روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام آمریکا باز کرده‌اند.

به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید ای‌پی‌اف‌آر گلوبال نشان می‌دهد با وجود اینکه چین بهتر از آمریکا طوفان ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است، سرمایه‌گذاران جهان حساب بیشتری روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام آمریکا بازکرده‌اند.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ که سهام جهان به علت پاندمی کرونا با سقوط شدیدی روبرو شده بود چین که بحران کرونا را به خوبی مهار کرده بود به مقصد برتر سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شده بود.

اما امسال طبق داده‌های ای‌پی‌اف‌آر گلوبال از دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان، اوضاع سرمایه‌گذاری جهانی تغییر کرده و دوباره آمریکا جلوتر از چین به مقصد برتر سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

طبق این داده‌ها پس از انتخابات ریاست‌جمهور ماه نوامبر، جریان سرمایه خالص خارجی به سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام آمریکا از منفی به مثبت تبدیل شده و در هفته منتهی به ۷ آوریل به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

اما در همین هفته میزان سرمایه‌گذاری جهانی در صندوق‌های سهام چین کاهش یافته و به ۲۹.۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

کامرون برندت، رئیس تحقیقات ای‌پی‌اف‌آر گلوبال، می‌گوید: از اواسط سال گذشته موج سرمایه‌گذاری در آمریکا و چین با رشد شدیدی روبرو شده است اما رشد سرمایه‌گذاری در آمریکا در ماه‌های بیشتر از چین بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها