رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 547520

داستین هافمن | بیوگرافی داستین هافمن | فیلم ها و عکس های داستین هافمن

ساعت24-داستین هافمن کیست؟ | داستین هافمن یکی از بازیگران جاوارنه سینمای هالیوود که به دلیل ایفای نقش های ماندگاری نظیر دگا در فیلم پاییون شهرت جهانی زیادی دارد در این مطلب به معرفی این بازیگر بزرگ می پردازیم.

جوایز داستین هافمن
r> داستین لی هافمن بازیگر ، کارگردان ، تهیه کننده ، برنده دو جایزه اسکار ، شش گلدن گلوب ، سه جایزه بفتا ، سزار و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین برای یک عمر موفقیت در سینمای جهان است. کار او در درام های "مرد بارانی" و "کامر در مقابل کرامر" موفقیت و شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد.او یک بازیگر چند وجهی ، همه کاره و گاه کاملاً غیر قابل تشخیص است.

بیوگرافی داستین هافمن
بیوگرافی داستین هافمن

بیوگرافی داستین هافمن

داستین هافمن متولد 8 آگوست 1937 در خانواده ای از مهاجران یهودی با ریشه های روسی و رومانیایی. مادر هافمن پیانیست جاز بود ، پدرش سعی داشت در زمینه های مختلفی کار کند: او یک فروشنده مبلمان بود ، سعی کرد کار خود را شروع کند ، به عنوان دستیار طراح تولید ، دکوراتور و لوازم جانبی در Columbia Pictures مشغول به کار شد. از بسیاری جهات ، این همکاری پدرش با استودیوی مشهور فیلم جهانی بود که فکر حرفه بازیگری را در ذهن داستین کوچولو نهاد - هر شب او بازخوانی قصه های هالیوود را می شنید. علاوه بر این ، برادر بزرگتر او رونالد نیز با سینما ارتباط داشت: او به عنوان یک بازیکن اضافی در مجموعه فیلم "آقای اسمیت می رود واشنگتن" کار می کرد.

آغاز بازیگری داستین هافمن
داستین هافمن در جوانی

آغاز بازیگری داستین هافمن

اولین حضور در صحنه برای ستاره آینده در محوطه تئاتر مدرسه در محصولی براساس داستان دیکنز اتفاق افتاد. درست است ، برای جسارت بداهه پردازی در حین اجرا ، داستین از مدرسه اخراج شد. هافمن در حالی که به دبیرستان می رفت ، به موسیقی علاقه مند شد و حتی می خواست یک پیانیست حرفه ای شود ، حتی اگر فقط یک آهنگ بتواند پخش کند. اما سرنوشت طور دیگری مقدر کرد و با گذشت زمان او علاقه بیشتری به بازیگری پیدا کرد و داستین کنسرواتوار لس آنجلس را ترک کرد.

هافمن با ورود به پاسادنا پلی هاوس متوجه شد که از بسیاری جهات از دانشجویان دیگر بسیار عقب است. در نمایشگاه پاسادنا ، از این بازیگر جوان برای بازی در نمایش "منظره از روی پل" آرتور میلر دعوت کردند و او را کاندیدای شایسته ایفای نقش دانستند. اما بعد از اولین نمایش ، کارگردان به او گفت: «من به تو می گویم پسر ، چیزی در تو وجود دارد. مدتها طول می کشد تا مردم این را درک کنند. اما راه خود را پیدا خواهید کرد. چقدر سریع؟ فکر می کنم وقتی این اتفاق می افتد 30 ساله می شوید. " هافمن که احساس کرد این یک شکست کامل است ، تصمیم گرفت شانس خود را در نیویورک امتحان کند.

داستین هافمن | بیوگرافی داستین هافمن | فیلم ها و عکس های داستین هافمن

در اینجا او چهار بار سعی کرد وارد "استودیوی بازیگران" لی استراسبرگ شود و تنها چند ماه پس از آخرین شکست با او تماس گرفت و گفت که پذیرفته شده است. استراسبرگ که با بتهایی مانند مرلین مونرو ، مارلون براندو ، جورج ک. اسکات کار می کرد ، شخصاً به هافمن کمک کرد و با او و هم شاگردانش رابرت دووال و ژن هکمن اقدامات اولیه را انجام داد. داستین به موازات تحصیل ، ابتدا به عنوان دستیار روانپزشک ، سپس به عنوان یک مهندس تحریریه ، سپس به عنوان یک فروشنده اسباب بازی و یک اتاق لباس تئاتر کار می کرد. او از آخرین محل کار خود برای مشاهده بازیگران استفاده کرد - در طول اجراها موفق شد بدون توجه وارد سالن شود.

زندگی در نیویورک هافمن را بسیار تغییر داد: از یک مرد ناامن و ناجور ، او تبدیل به یک مرد خوش تیپ شد .مرحله بعدی زندگی او تولیدات برادوی بود. این بازیگر با دریافت دیپلم از "استودیو بازیگران" در نمایش "سفر اسب پنجم" به ایفای نقش پرداخت و این اثر اولین جایزه وی را در زندگی به ارمغان آورد. به دنبال آن چندین نقش موفق دیگر ایجاد شد که به عنوان یک بازیگر عالی شهرت یافت.

فیلم های داستین هافمن
هافمن در فیلم پاپیون

فیلم های داستین هافمن

هافمن برای اولین بار در سال 1966 روی صفحه نقره ای ظاهر شد - این قسمت چهل و پنج قسمت دوم در کمدی Tiger Coming بود ، جایی که داستین به عنوان یک هیپی ظاهر شد. با وجود این واقعیت که نام او در این تیتراژ فقط در خط 19 ظاهر شد ، هافمن قلب خود را از دست نداد و به کار خود ادامه داد. او موفق شد اولین نقش اول خود را در کمدی کم هزینه ایتالیایی-اسپانیایی "میلیون مجیگان" بدست آورد و در آنجا جایگزین جورج رفت شد که حاضر به فیلمبرداری نشد.

سپس همه چیز اوج گرفت: مایک نیکولز جوان متوجه هافمن شد و او را به درام کمدی "فارغ التحصیل" بر اساس رمانی به همین نام از چارلز وب دعوت کرد. علی رغم خلق و خوی بدبینانه داستین ، که مطمئن نبود می تواند از عهده این نقش برآید ، فیلم بسیار موفقیت آمیز بود. هافمن BAFTA ، گلدن گلوب دریافت کرد و برای اولین بار نامزد اسکار شد. این پیروزی یک پیروزی دیگر به دنبال داشت - نقش کلاهبردار در درام "گاوچران نیمه شب" ، جایی که این بازیگر به همراه جان وویت بازی کرد.

علاوه بر این. هافمن با سرعت سرسام آور به ستاره ای تبدیل شد و پیشنهادات زیادی داشت. "مرد بزرگ کوچک" ، "سگهای کاه" ، "لنی" - موفقیت در بازیگری یکی پس از دیگری رخ میداد.

هافمن همچنین با کار در فیلم "مشروط" خود را به عنوان کارگردان و تهیه کننده محک زد ، اما چنان انتقاد از خود نشان داد که پس از تماشای فیلم ، از ادامه کار خودداری کرد.

جوایز داستین هافمن

جوایز داستین هافمن

در سال 1979 ، ستاره داستین هافمن با انتشار بازی کرامر در مقابل کرامر بیش از پیش درخشید. این فیلم 50 بار نامزد دریافت جوایز مختلف شده و 35 بار برنده شده است. هافمن اولین اسکار را برد. وی همچنین از سوی انجمن نمایش خارجی و دو سازمان منتقدان فیلم به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. در زیر فیلم افسانه ای "Tootsie" قرار گرفت ، که در آن هافمن به طرز غیرمنتظره ای ظاهر شد - و باز هم این پروژه با موفقیت چشمگیر روبرو شد: طبق گزارش AFI ، این فیلم در 100 سال گذشته وارد 100 فیلم برتر آمریکایی شد. اما اثر بعدی ، "ایشتار" یک شکست غیرمنتظره بود و سه بار نامزد "تمشک طلا" شد. با این حال ، این فقط یک سقوط ناخوشایند بود قبل از بلند شدن با شکوه: در سال 1988 ، "مرد باران" اکران شد.

از دهه 90 ، هافمن در فیلم های برجسته ، اما برجسته ای روی صفحه ظاهر شده است: "دیک تریسی" ، "بیلی باتگیت" ، "کاپیتان هوک" ، "اپیدمی" ، "خوابها". شاید چشمگیرترین کار این دوره کمدی سیاه "تقلب" بود. از میان فیلم های دهه گذشته با حضور هافمن - "سرزمین پریان" ، "ملاقات با فاکرها" ، "عطر: داستان یک قاتل". این بازیگر برای بازی در درام آخرین فرصت هاروی نامزد دریافت گلدن گلوب شد.

امروز هافمن با بازی در پروژه های تلویزیونی مشغول دوبله فیلم های انیمیشن (تمام قسمت های "کونگ فو پاندا") است. در سال 2012 ، ملودرام "کوارتت" منتشر شد ، جایی که داستین هافمن به عنوان کارگردان بازی می کرد. استقبال مخاطبان از این فیلم بسیار گرم بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها