رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 547521

رابرت دنیرو | زندگینامه رابرت دنیرو | رابرت دنیرو و فیلم ها

ساعت24-رابرت دنیرو کیست؟ | رابرت دنیرو از بازیگران بسیار مشهور سینمای جهان است که در بسیاری از آقار جاودانه سینمای جهان نظیر پدر خوانده ایفای نقش کرده است در این مطلب قصد داریم به معرفی این بازیگر مطرح بپردازیم.

رابرت دنیرو و فیلم ها

رابرت دنیرو جونیور (رابرت دنیرو ، جونیور) بازیگر و تهیه کننده مشهور آمریکایی است.که توانسته در طول دوران بازیگری خود برنده جوایز اسکار و گلدن گلوب شود

زندگینامه رابرت دنیرو
رابرت دنیرو

زندگینامه رابرت دنیرو

او متولد 17 آگوست 1943 در نیویورک ، در خانواده رابرت دنیرو پدر مجسمه ساز و هنرمند و مادر او ویرجینیا آدمیرال ، همچنین یک هنرمندبود اما دو سال بعد ، این زوج از هم جدا شدند. دوران کودکی رابرت در منطقه مهاجران ایتالیایی سپری شد ، جایی او به دلیل رنگ پریدگی لقب بابی میل را داشت. در سن ده سالگی ، دنیرو جوان اولین بازی خود را در مدرسه در نمایش "جادوگر شگفت انگیز اوز" انجام داد. مادر رابرت ، که پس از طلاق والدینش با او زندگی می کند ، وقت زیادی به او اختصاص نداد ، اما شرایط خوبی برای او فراهم کرد و با اصرار او بود که وارد دبیرستان موسیقی ، هنر و هنرهای نمایشی Fiorello La Guardia در نیویورک. رابرت دنیرو بازیگری را نزد استلا آدلر و لی استراسبرگ ، که از طرفداران سیستم استانیسلاوسکی بودند ، آموخت ، در نتیجه ، خود دنیرو شروع به استفاده از این روش کرد.

آغاز بازیگری رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در جوانی

آغاز بازیگری رابرت دنیرو

اولین حضور دنیرو در سال 1963 در کمدی "مهمانی عروسی" برایان دی پالما بود ، اما انتشار این فیلم به دلیل ورشکستگی شرکت فیلم سازی برای چندین سال به تعویق افتاد و فقط در سال 1969 منتشر شد. . رابرت دنیرو پس از بازی در فیلم Bruce 1973 Beat the Drum Slowly Drum، 1976 مورد توجه قرار گرفت و حتی جایزه انجمن منتقدان فیلم نیویورک را به او اهدا کردند. اما واقعاً نقطه عطف دیدار وی با مارتین اسکورسیزی بود که در آن زمان کارگردان ناشناخته ای بود. معلوم شد که آنها در یک بلوک بزرگ شده اند و در کودکی یکدیگر را می شناسند ، البته خیلی دوستانه نیستند. و بنابراین رابرت دنیرو نقش جانی پسر را در فیلم بسیار موفق "خیابان های شریر" بدست آورد. خود دنیرو برای بازی در این فیلم جایزه شورای ملی منتقدان فیلم را دریافت کرد. اما مهمتر از آن ، فرانسیس کوپولا توجه را به او جلب کرد ، دنیرو در ادامه فیلم پدرخوانده ایفای نقش کرد و سرانجام به خاطر بازی بسیار خوبش اسکار دریافت کرد. علاوه بر این ، این جایزه برای نقشی که به زبان خارجی ابراز شده بود اهدا شد ، زیرا قهرمان دنیرو ایتالیایی صحبت می کرد. شایان ذکر است که رابرت دنیرو و مارلون براندو هر دو برای تجسم همان تصویر در سالهای مختلف زندگی خود اسکار دریافت کردند.

پس از پدرخوانده 2 ، رابرت دنیرو به همکاری پرثمر خود با مارتین اسکورسیزی در راننده تاکسی ادامه می دهد ، که در آن رابرت زمان زیادی را برای رانندگی در خیابان های نیویورک صرف کرد تا برای نقشی که در آن بازی می کند ، آماده شود. سپس موج موفقیت ادامه دارد. در دهه 70 ، با مشارکت دنیرو ، فیلم هایی مانند "قرن بیستم" (1976) منتشر شد ، سپس بر اساس رمان ناتمام اسکات فیتزجرالد "آخرین سرمایه دار" (1976) ، موزیکال "نیویورک ، نیویورک" (1977) که دنیرو برای آنها دروس ساکسیفون شرکت کرد و شکارچی گوزن (1978) که پنج اسکار گرفت. در سال 1980 ، همکاری موفقیت آمیز دیگری بین دنیرو و اسکورسیزی برای فیلمبرداری انجام شد که در آن دنیرو مدت زیادی در رینگ تمرین کرد و بیش از 20 کیلوگرم وزن اضافه کرد. در نتیجه ، گاو خشمگین دو اسکار گرفت که یکی از آنها به دنیرو برای بهترین بازیگر مرد تعلق گرفت.

فیلم های رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در کنار آلپاچینو

فیلم های رابرت دنیرو

نقش برجسته بعدی بازی در حماسه گانگستر "روزی روزگاری در آمریکا" بود و به دنبال آن نقشهای زیادی در فیلمهای مختلف داشت ، اما در آنها رابرت دنیرو اغلب چندین نوع خاص را بازی می کند ، اغلب افسران پلیس یا جنایتکاران. درست است ، او آنها را عالی بازی می کند. با مشارکت وی ، فیلم هایی مانند "برزیل" (1985) ، "دست نخورده ها" (1987) ، "قلب فرشته" (1987) ، "قبل از نیمه شب بگیر" (1988) ، "بچه های خوب" (1990) ، "بیدار" (1990) ، کیپ ترس (1991) ، سگ دیوانه و جلال (1993) ، داستان برانکس (1993) ، کازینو (1995) ، مبارزه (1995) ، طرفدار (1996) ، رونین (1998) ، نمایش آغاز می شود (2002) ) شایان ذکر است که در "داستان برانکس" رابرت دنیرو نیز خود را به عنوان کارگردان امتحان می کند ، کاری که با موفقیت انجام می دهد. در سال 2015 ، دنیرو داستان برانکس را به عنوان موزیکال روی صحنه می برد.

در دهه 2000 ، دنیرو در فیلم های ژانرهای مختلف بازی زیادی کرد ، تصاویر با مشارکت او تعداد زیادی از بینندگان را به خود جلب می کند ، اما منتقدان دیگر مانند روزهای گذشته امتیاز بالایی نمی دهند. در آن سال ها ، "غواص نظامی" (2000) ، "ملاقات با والدین" (2000) ، "حشره دار" (2001) ، "15 دقیقه افتخار" (2001) ، "نمایش آغاز می شود" (2002) ، "تحلیل" That "(2002) ، دیدار با فاکرها (2004) ، وسوسه دروغین (2006) ، حق کشتن (2008) ، روزی روزگاری در هالیوود (2008) ، همه راه (2009). با این حال ، مشارکت در بسیاری از فیلم های سودآور تجاری ، اما از نظر اعتبار بازیگرانه ، سوال برانگیز با این واقعیت توضیح داده شد که پس از وقایع دلخراش 11 سپتامبر 2001 در نیویورک ، رابرت دنیرو یکی از برگزار کنندگان فیلم خیریه Tribeca شد جشنواره ، ایجاد شده با هدف کمک به بازسازی محله های منهتن ، تحت تأثیر حملات تروریستی قرار دارد. رابرت خود با انتقال سود حاصل از حق امتیاز خود کمک زیادی به بنیاد کرد. در سال 2009 ، رابرت دنیرو به دلیل سهم شخصی خود در توسعه سینما ، جایزه بریتانیا را دریافت کرد و در ژانویه 2011 ، دومین گلدن گلوب را به دلیل سهم خود در توسعه سینما در طول زندگی حرفه ای دریافت کرد.

رابرت دنیرو

سال 2011 برای دنیرو همراه با خوش شانسی بود. او در پنج فیلم هالیوود بازی کرده است: بودن به فلین (2011) ، حرفه ای (2011) ، سال نو (2011) ، مناطق تاریکی (2011) ، چراغ های قرمز (2011) و کمدی رمانتیک ایتالیایی عشق: دستورالعمل های استفاده (2011) ، که در آن رابرت با مونیکا بلوچی همبازی است. نقد در این فیلم بسیار مورد توجه منتقدانی قرار گرفت که وی را در مقابل نقش های کمدی های ساده هالیوود بهترین می دانستند.

در سال 2012 ، این بازیگر همچنین در تریلر جنایی متوسط ​​Freelancers (2012) و درام درام دوست پسر من دیوانه است. رابرت برای بازی در فیلم دوم نامزد اسکار شد..

سال 2019 در کارنامه رابرت دنیرو برای دو فیلم پر مخاطب جالب است: "مرد ایرلندی" (2019) و "جوکر" (2019). در نیروگاه ایرلندی (2019) ، دنیرو دوباره با بهترین دوستانش کار کرد: بازیگر جو پسچی ​​و کارگردان مارتین اسکورسیزی. هر دو فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و جوایز زیادی از جمله جایزه اسکار را از آن خود کردند.

رابرت دنیرو علاوه بر بازیگری ، در تجارت نیز فعال و موفق است. دنیرو همراه با سرآشپز محبوب آمریکایی غذاهای ژاپنی Nobu Matsuhisa و چندین شریک دیگر صاحب هتل Nobu Hospitality است که خدمات پذیرایی درجه یک و رستوران های Nobu در سراسر جهان را ارائه می دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها