رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 556790

تهدید به تحریم های تازه ایران بنابر ادعای وال استریت ژورنال

ساعت 24 - خبرگزاری روسی اسپوتنیک ادعای روزنامه وال‌استریت ژورنال در باره اینتکه آمریکا قصد دارد از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران استفاده کند رابازتاب داد.

پهپاد
dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام داشت که ایالات متحده قصد دارد یک کمپین تحریم با هدف جلوگیری از توسعه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هدایت شونده از سوی ایران را آغاز کند، زیرا این مسئله را تهدیدی برای خود و متحدانش می‌داند.همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی غربی، برنامه‌های ایران برای توسعه بخش تسلیحات از راه دور را "تهدید فوری‌تر برای ثبات در خاورمیانه" نسبت به برنامه‌های غنی سازی اورانیوم و ایجاد موشک‌های بالستیک می‌دانند.وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می‌نویسد که "این بخشی از یک رویکرد جامع است زیرا ما با تمام جنبه های تهدید ایران برخورد می‌کنیم".همچنین یادآور می‌شود که طی سالهای گذشته، ایالات متحده برخی از برنامه‌های موشکی ایران را تحریم کرده است، اما مقامات آمریکایی معتقدند تمرکز بر تأمین کنندگان ایرانی قطعاتی که برای ایجاد هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هدایت شونده دقیق استفاده می‌شوند، می‌تواند یک روش موثرتر برای خنثی کردن این فعالیتها باشد.

از روزی که دور هفتم گفت وگوهای وین به هردلیلی قطع شد ایران و آمریکا در حال زورازمایی و فشار بر یکدیگر ند و هبچ کدام گامی برای دست برداشتن از خواست های حداکثری برنمی دارند. نطام سیاسی ایران باوردارد آمریکایی ها پیمان شکن هستند و نمی شود به این کشور اعتماد کرد و قرارداد تازه ای بست. علاوه براین نظام سیاسی ایران می گوید آمریکایی ها می خواهند برجام 2 و 3 راه بیندازند و ایران هرگز نمی تواند این خواست آمریکا را در دستور کار قرار دهد. از سوی دیگر درروزهای تازه سپری شده برخی رسانه های امریکایی ادعا هایی بر پایه تشدید تحریم ها و وضع تحریم های تازه دولت بایدن علیه ایران را منتشر می کنند. وال استریت جورنال یکی از این رسانه هاست که امروز پنجشنبه هفتم مرداد از برنامه دولت جو بایدن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به‌دلیل پیشرفت‌های این کشور در زمینه تولید و به‌کارگیری موشک‌های هدایت شونده دقیق و هواپیماهای بدون سرنشین خبر داده است .

به نوشته این روزنامه، این بسته جدید تحریمی در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده آمریکا از تهدیدهایی است که این تجهیزات نظامی پیشرفته ایران برای نظامیان آمریکا و متحدین آن‌ها در منطقه ایجاد می‌کند.یک مقام آمریکایی که نامش برده نشده، به وال استریت جورنال گفته است: پهپادهای ایرانی یک تهدید روزافزون برای هم‌پیمانان ما در منطقه هستند و استفاده از این تجهیزات افزایش چشمگیری داشته است.در بسته تحریم‌های جدید، سامانه‌های تدارکاتی ایران در ارتباط با پهپاد و موشک‌ها و نیز عواملی که مظنون به تامین قطعات مورد نیاز برای این تجهیزات باشند، هدف قرار می‌گیرند.مقامات امنیتی غربی گفته‌اند که توانایی‌های ایران در طراحی و تولید پهپادها و موشک‌های بالستیک، در مقایسه با برنامه غنی‌سازی هسته‌ای آن، یک «تهدید فوری‌تر» است.

هر چند بخش وسیعی از امور مرتبط با برنامه موشکی ایران از سال‌ها پیش از سوی آمریکا تحریم شده است اما مقامات دولت جو بایدن به وال استریت جورنال گفته‌اند تحریم‌هایی که در دست تنظیم است، دقیق‌تر خواهد بود و می‌تواند به طور موثرتری راه پیشرفت ایران در این عرصه‌ها را سد کند.مقامات آمریکایی طرف مصاحبه با وال استریت جورنال می‌گویند که تحریم‌های جدید جدا از مواردی است که واشینگتن پیشنهاد کرده است در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام، آماده لغو آن‌هاست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها