رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566877

رئال مادرید در نیوکمپ بارسلونا را به زانو درآورد

بردی به کام آنچلوتی، شکستی به نام کومان

ساعت24-دویست و چهل‌وهفتمین ال‌کلاسیکوی تاریخ عصر دیروز در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون آغاز شد و در نهایت این رئال مادرید بود که موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد رقیب سنتی‌اش عبور کند. این برد چهارمین پیروزی پیاپی قوهای سپید مادرید مقابل کاتالان‌ها به حساب می‌آید.

html>

ال‌کلاسیکوی روز گذشته نخستین ال‌کلاسیکوی بدون مسی و رونالدو بعد از سال 2005 بود. در این بین ابتدا رونالدو بود که سال 2018 از رئال جدا شد و مسی هم در تابستان امسال راهی پاریس شد. در تمام طول روزهای منتهی به رقابت حساس دو تیم بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا ال‌کلاسیکوی بدون دو اسطوره تاریخ فوتبال همچنان می‌تواند بزرگ‌ترین بازی باشگاهی اروپا باشد یا خیر انجام شد. با شروع بازی و شکل رقابت دو تیم مشخص شد که حق بیشتر با آنهایی است که اعتقاد دارند که رقابت بارسلونا و رئال گرچه هنوز یک رقابت فوق‌العاده جذاب است اما دیگر نمی‌تواند رهبری فوتبال در قاره سبز را به دوش بکشد. سطح بازیکنانی که در رقابت عصر دیروز به میدان رفتند به مراتب پایین‌تر از ستاره‌هایی بود که بین سال‌های 2010 تا 2020 در این مسابقه حاضر می‌شدند.
با تمام این تفاسیر رقابت دو غول فوتبال اسپانیا در نیوکمپ خالی از جذابیت نبود. رقابتی که در آن یک طرف کارلو آنچلوتی باتجربه را روی نیمکت رئال می‌دید و رونالد کومان لرزان را روی نیمکت بارسا. بعد از گذشت 32 دقیقه از بازی و از دست رفتن چند موقعیت برای دو تیم، مخصوصا موقعیتی که سرجینیو درست مقابل دروازه خالی رئال از دست داد، این داوید آلابا بود که با ضربه‌ای تماشایی گل اول بازی را وارد دروازه بارسلونا کرد. با این گل آلابا سومین اتریشی تاریخ فوتبال لقب گرفت که توانسته در ال‌کلاسیکو گلزنی کند. نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.
در نیمه دوم کارلتو به خوبی توانست با تغییراتی که در چیدمان بازیکنانش داد همه حملات بارسلونا را مهار کند. بارسا در نیمه دوم و تا قبل از دقیقه 90 حتی یک موقعیت مسلم گلزنی هم نتوانست روی دروازه رئال ایجاد کند. در دقیقه 93 رئال روی یک ضد حمله و در حالی که همه آبی‌اناری‌پوشان جا مانده بودند توسط لوکاس وازکز به گل دوم دست پیدا کرد. اتفاق جالب اینکه لحظاتی بعد از شروع مجدد بازی بارسلونا با ضربه سرخیو آگوئرو یکی از گل‌های خورده را جبران نمود اما داور فرصت بیشتری به میزبان نداد تا کار را به تساوی بکشاند و با دمیدن در سوت خود پایان بازی با برتری دو بر یک رئال را اعلام کرد.
به این ترتیب بارسلونا که بعد از شروعی ناامیدکننده در لیگ و لیگ قهرمانان به دو برد پیاپی دست یافته بود و هوادارانش امیدوار بودند که تیم از بحران عبور کرده، با یک شکست ناامیدکننده در خانه وارد بحرانی عمیق‌تر شد. بحرانی که می‌تواند این بار نسخه رونالد کومان را بپیچد و این مربی را راهی درهای خروج باشگاه کند. بدون شک هواداران و کارشناسان متوجه تاثیرات چیدمان اولیه مربی هلندی و تعویض‌های نابهنگام او در شکست بارسلونا شدند.
در سمت مقابل رئال با این پیروزی خیز بلندی برای درخشش در این فصل لالیگا برداشت. کارلتو که ابتدای فصل در میان تردید هواداران رئال از اورتون راهی مادرید شد، ثابت کرد هنوز یک مربی بزرگ و جاه‌طلب است و می‌تواند هر تیمی با هر کیفیتی را به سطح ایده‌آل برساند.
رئال مادرید با ثبت برد شماره 99 در تاریخ ال‌کلاسیکو مقابل رقیب قدیمی با کسب 20 امتیاز به صدر جدول لالگیا رسید و بارسلونا نیز با همان 15 امتیاز در رده نهم باقی ماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها