رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575122

نقش خرید های آنلاین در اقتصاد کشور چیست

ساعت۲۴-در سال‌های اخیر با توجه به گسترش اینترنت و تلفیق تجارت و کسب‌ و کارهای مختلف با تکنولوژی و فناوری اطلاعات و همچنین راه‌اندازی تعداد زیادی فروشگاه‌ اینترنتی، تجارت الکترونیک به عنوان نوع جدید تجارت به یک انقلاب صنعتی در ایران و جهان تبدیل شده است.

شاپ انلاین
html>

شیوع بیماری کرونا نیز در رونق کسب و کارهای اینترنتی، افزایش خرید و فروش اینترنتی، کاهش هزینه‌ها، کاهش محدودیت‌های خرید و در نتیجه رونق اقتصاد کشور بی‌تاثیر نبوده است. سیستم خرید اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین برای اولین بار توسط فردی به نام مایکل چف در دهه 1980 راه‌اندازی شد. طی ده سال اخیر دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز افزایش یافته است. این موضوع را می‌توان از آمارهای رو به رشد خریدهای اینترنتی در بین ایرانیان متوجه شد. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی در رونق اقتصادی ایران صحبت کنیم.

نقش خرید های آنلاین در اقتصاد کشور چیست

تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران

همانطور که می‌دانید خرید اینترنتی به خریدی گفته می‌شود که به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز از فروشگاه اینترنتی انجام می‌شود. دیجی کالا به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی ایران فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد و برای کاربران ایرانی این امکان را فراهم کرد تا با مشاهده خصوصیات و قیمت، محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و در درب منزل تحویل بگیرند. با توجه به افزایش خرید و فروش‌های آنلاین در سال‌های آینده روند ورود کسب و کارهای سنتی به فضای اینترنت با سرعت بسیار زیادی پیش می‌رود. پس از شروع نیمه دوم سال 2018 همزمان با شروع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز افزایش یافتند و تاثیر بسیار مثبتی روی اقتصاد ایران گذاشتند. تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین انواع مختلفی دارد و عبارتند از: معامله بنگاه با بنگاه، بنگاه با مصرف‌کنندگان، شرکت‌های تولیدی و مصرف‌کنندگان، بنگاه با سازمان دولتی، شهروندان و دولت، مردم و بانک‌ها و غیره.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و رونق اقتصادی

با نگاهی به رونق و رشد اقتصادی تمام کشورها متوجه خواهید شد که همه کشورهای دارای اقتصاد برتر همگی در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای مختلف پیشرو هستند. اینترنت بستری فراهم کرده است که کسب و کارهای مختلف با استفاده از می‌توانند خدمات و محصولات خود را به تعداد زیادی از کاربران بدون محدودیت زمانی و مکانی معرفی کنند. آمارها نشان می‌دهد که روزانه بیش از 19 میلیون نفر ایرانی از اینترنت برای انجام کارها و برطرف کردن نیازهای خود استفاده می‌کنند. راه اندازی یک سایت برای فروش اینترنتی محصولات و ارائه خدمات کار بسیار راحت و در عین حال کم هزینه‌ای است‌. فقط کافیست صاحبان مشاغل با مراحل راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایت آشنا باشند و یا یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت را برای انجام این کار انتخاب کنند. توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ در فضای اینترنت رمز اصلی رونق و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران است. درآمد کسب و کارهای آنلاین به دلیل عواملی مانند افزایش اشتغال، هزینه کم راه‌اندازی سایت فروشگاهی، گستردگی فروش، دسترسی افراد در تمام ساعات شبانه‌روز به فروشگاه‌های اینترنتی و غیره نسبت به درآمد مشاغل سنتی بیشتر است.

نقش خرید های آنلاین در اقتصاد کشور چیست

آشنایی با مهمترین نکات خرید اینترنتی در ایران

خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین به یک فعالیت بسیار مهم برای کاربران تبدیل شده است. آن‌ها در اولین اقدام برای برآورده کردن نیازهای خود و خرید محصولات مختلف به اینترنت مراجعه می‌کنند و با جستجو در صفحات مختلف وب کالا یا خدمات مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. خرید آنلاین در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه انجام می‌شود و در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. تمام کاربران از فروش اینترنتی محصولات مورد نیاز خود توسط سایت‌های فروشگاهی کمال رضایت را دارند. در سال‌های اخیر شاهد گسترش خدمات الکترونیک در ایران هستیم و با اعتمادسازی‌های انجام شده روز به روز نیز در حال افزایش است. همین امر در اقتصاد ایران تاثیرگذار بوده است و طبق آمارهای منتشر شده در حال حاضر تعداد خرده‌ فروشی‌های آنلاین به بیست هزار رسیده است. ارزش خرید و فروش‌های اینترنتی انجام شده در سال 2015 حدود 17.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و این آمار نشان از رشد و توسعه اقتصادی کشور توسط تجارت آنلاین دارد. به دلیل تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران استفاده از امکانات چند فروشگاه اینترنتی معروف مانند آمازون و ای بی برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست و بنابراین ایرانیان باید از طریق خرده‌فروشی‌های آنلاین داخل کشور محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. همین امر موجب شده است که عملکرد شرکت‌های معتبر در طراحی و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی گسترش یابد.

چه عواملی باعث ترغیب مردم به خرید از فروشگاه اینترنتی شده است؟

کاهش هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌های مربوط به رفت و آمد حضوری به فروشگاه‌های سنتی و کاهش خریدهای غیرضروری یکی از مهمترین مزایای خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی به شمار می‌رود. در فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و کاربران از نقطه کشور می‌توانند با پرداخت آنلاین محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. در تمام ساعات شبانه‌روز حتی در روزهای تعطیل امکان خرید اینترنتی برای تمام کاربران اینترنت وجود دارد. در سایت‌های فروشگاهی تصویر محصول به همراه توضیح کاملی از اطلاعات و ویژگی‌های آن درج می‌شود و مشتری با خواندن این اطلاعات با تمام ویژگی‌ها و امکانات یک محصول آشنا می‌شود و به راحتی می‌تواند درباره خرید آن تصمیم‌گیری کند. امکان مقایسه قیمت یک محصول با محصولات مشابه دیگر و امکان بازگرداندن محصول خریداری شده در صورت عدم رضایت مشتری از مزایای دیگر فروش اینترنتی محصولات و خدمات در فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که 78 درصد از آمریکایی‌های بالای پانزده سال خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را به خرید سنتی ترجیح می‌دهند. حتی 33 درصد از فروشگاه‌های سنتی آمریکا نیز خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

نقش خرید های آنلاین در اقتصاد کشور چیست

افزایش توان رقابتی و رشد اقتصادی با فروشگاه‌های آنلاین

با استفاده از روش‌های نوین و سپردن کار طراحی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود به یک شرکت معتبر می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و در عین حال به رشد اقتصادی کشور کمک کنید. مزیت رقابتی موجود در کسب و کارهای اینترنتی باعث شده است که خرید و فروش آنلاین با کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری میزان تورم در سطوح پایین فشار موجود بر قیمت‌ها را کاهش دهد. هر چه کسب و کارهای آنلاین بیشتر شوند، توسعه و رشد اقتصادی نیز با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها