رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575382

رازهایی که جراحان پلاستیک به کسی نمیگویند

ساعت۲۴-بهتر است پیش از آنکه خود را به دست چاقوی جراحی یکی از جراحان پلاستیک بسپارید، با بعضی از رازهای مخفی در پس چنین جراحی‌هایی آشنا شوید.

دکتر
html>

جراحان پلاستیک همیشه رازهایی را از بیماران و مراجعان خود مخفی می‌کنند و ما در این مقاله آن‌ها را برای شما افشا خواهیم کرد.

بعضی از انواع جراحی‌های زیبایی سال هاست که به کشور ما نیز راه یافته که از آن جمله می‌توان به عمل بینی اشاره کرد. اما در دهه‌های جدید، این نوع از جراحی ها، تنوع فراوان تری پیدا کرده هست.

یکی از وسوسه برانگیزترین چیزها در ارتباط با جراحی پلاستیک، مشاهده تصاویر گذشته و بعد از انجام این عمل هاست. اما بهتر است پیش از آنکه خود را به دست چاقوی جراحی یکی از جراحان پلاستیک بسپارید، با بعضی از رازهای مخفی در پس چنین جراحی‌هایی آشنا شوید. با هم این موارد راکه توسط جراحان پلاستیک به اشتراک گذاشته شده را مرور میکنیم:

۱- یکی از بیمارانم به علت این که گمان می‌کرد فرد اخمو و بداخلاقی به نظر می‌رسد در صدد انجام عمل لیفت ابروهای خود بر آمد.

این دکتر و جراح زیبایی می‌گوید من به جای جراحی از نوعی وکس برای بالا بردن ابروهای او بهره گیری کردم. با اینکار چهره او تغییر بسیار خوبی کرد و ۵۰۰۰ دلاری راکه باید برای این عمل هزینه می‌کرد نیز برای خودش باقی ماند. در بسیاری دیگر از بیماران نیز، تنها با بعضی از سرم‌ها و کرم‌های لیفت اینکار به راحتی انجام می‌شود. اگرچه نتیجه حاصل از این روش‌ها موقتی هست با این حال، می‌تواند در کاهش میزان چروک و تورم‌های احتمالی موثر باشد.

۲- زمانی که والدین کودکانی که روی صورت شان خراشی به وجود آمده از اورژانس به من زنگ می‌زنند حقیقتا عصبانی می‌شوم.

واقعا فرقی نمی‌کند که آن چند بخیه توسط من زده شود یا یکی از پزشکان کشیک بخش اورژانس اینکار را انجام دهد. تنها فرقش این هست که اگر من اینکار را انجام بدهم شما ناگزیر به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود. به جز مواقعی که آسیب واقعا جدی هست، حقیقتا احتیاجی به دخالت جراح پلاستیک برای چند خراش و بریدگی ساده وجود ندارد.

۳- من هزینه‌ای معادل ۲۰۰٫۰۰۰ دلار (حدود ۷۰۰ میلیون تومان) برای خریدن یک دستگاه لیزر پرداخته ام که احتمالا آن را به بیمارانم توصیه می‌کنم با این حال سایر راهکارهای درمانی ارزان‌تر نیز وجود دارد.

همواره این را به خاطر داشته باشید، زمانی که دکتر تان موردی را به شما توصیه میکند، در مورد جایگزین‌های احتمالی آن سئوال کنید. بعنوان مثال می‌تواند از بعضی از لایه بردارهای شیمیایی بهره گیری کنید که ممکن هست به اندازه لیزر مفید و یا حتی بهتر عمل کند.

۴- ما جراحان پلاستیک، سلاحی برای روز مبادا به نام زالو داریم.

این جاندار از مسدود شدن عروق خونی پیش گیری به عمل می‌آورد. در جراحی هایی، چون لیف‌های سینه و یا انگشت‌های به هم چسبیده که می‌توانند به مرگ منجر شوند از زالو بهره گیری می‌شود. شاید برای تان عجیب به نظر برسد، اما تعداد زیادی از جراحان پلاستیک که کارهای ترمیمی انجام می‌دهند به صورت مداوم از زالو بهره گیری می‌کنند.

۵- اگر افتادگی پلک‌ها باعث کاهش دید شما شده باشد، عمل لیفت پلک تان را بیمه تقبل خواهد کرد.

این قانون که بر سر آن مناقشاتی وجود دارد در کشور ایالات امریکا حاکم هست.

۶- ما جراحان پلاستیک، گاهی به شما می‌خندیم.

یکی از جراحان پلاستیک از بعضی از سئوال‌های بی ربط بیمارانش می‌گوید. وی اظهار می‌دارد که ایمیلی را از یکی از بیمارنش دریافت کرده که از او پرسیده اگر دوباره شروع به آشپزی کردن کند، پروتزهایی که در سینه اش گذاشته شده، آب نخواهند شد. وی مورد نمونه دیگری را نام می‌برد که برای پرسیدن این سئوال به مطب او آمده بودند.

۷- آن‌ها تصور می‌کنند چهره‌های غیر طبیعی و یخ زده تعداد زیادی از هنرپیشه‌ها با آن لب‌های ورم کرده بسیار مضحک هست.

۸- چگونه یک جراح پلاستیک را انتخاب می‌کنم؟

من به دنبال جراح پلاستیکی خواهم گشت که به آموزش سایر جراحان مشغول باشد که عمدتا به آن‌ها «مدیران صاحب فلوشیپ» گفته می‌شود.

۹- آیا مواقعی وجود دارند که از رفتن به مطب پرهیز کنیم؟

شاید بهتر باشد که بعضی از بیماران به جای آنکه چشم‌های خود را به علت نور خورشید به شدت تنگ کنند، کرم ضدآفتاب محتوی «زینک» و «دی اکسید تیتانیوم» زده و از عینک آفتابی بهره گیری کنند. در چنین مواقعی پزشکان احساس خوبی را تجربه نمی‌کنند.

۱۰- پیش از آنکه ما را مورد قضاوت قرار دهید، بدانید تعداد زیادی از ما به فعالیت‌هایی غیر از عمل‌های جراحی زیبایی نیز مشغول هستیم.

درست هست که ما اعمال جراحی زیبایی فراوانی را انجام می‌دهیم، با این حال تعداد زیادی از جراحی‌های ما مربوط به شکاف لب ها، دهان، جراحی‌های ترمیمی دست و صورت و نیز برطرف کردن سوختگی ها، اعمال جراحی مربوط به سرطان و یا سوانح بسیار پرآسیب هست.

۱۱- درست هست که جراحان پلاستیک به نواحی گوناگون بدن سایر افراد بوتاکس تزریق میکنند و اعمال جراحی زیبایی روی آن‌ها انجام می‌دهند، اما اغلب آن‌ها خودشان چنین عمل‌های جراحی را انجام نمی‌دهند.

شاید علت اصلی این امر نوعی خودپسندی در بین آن‌ها باشد چرا که می‌خواهند خودشان جراح کار زیبایی خود نیز باشند.

۱۲- یک چهارم مراجعین را مردها تشکیل می‌دهند.

مردها اعمالی، چون لیپوساکشن، بوتاکس، بالا کشیدن پلک، کاشت مو و کارهایی از این قبیل را به کرات انجام می‌دهند.

۱۳- زمانی که می‌خواهید عملی را بر روی بدن خود انجام دهید بهتر است در آن مورد تا می‌تواند سوال بپرسید و اطلاعات کسب کنید.

متاسفانه اکثر افرادی که بدن خود را در معرض خطر اعمال جراحی زیبایی قرار می‌دهند، پیش از رفتن زیر تیغ جراحان پلاستیک، عمدتا سوال چندانی نمی‌پرسند.

منبع: پارس ناز

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها