رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 575934

رکورد تاریخی با مصرف 692میلیون مترمکعب گاز خانگی/ مردم با مدیریت مصرف وزارت نفت را همراهی کنند

ساعت ۲۴-وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ثبت رکورد جدید 692 میلیون متر مکعب در روز خبر داد.

html>

با توجه به اهمیت کنترل مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، شرکت ملی گاز در دولت سیزدهم اقداماتی از جمله بازرسی روزانه 4000 هزار اداره دولتی برای کنترل مصرف، جریمه 50 درصدی در قبض گاز ادارات دولتی پرمصرف، اصلاح تعرفه قیمت گاز بخش خانگی با تمرکز بر جریمه پرمصرف‌ها، اجرا و تکمیل طرح افزایش کارآیی موتورخانه‌ها و غیره را در دستور کار قرار داده است.

اما با وجود همه این اقدامات مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری همچنان رکوردشکنی می‌کند، در این راستا جواد اوجی‌، وزیر نفت، امروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری عنوان کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد تاریخی مصرف ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ثبت شد. گرچه با لطف خداوند متعال و تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، ولی استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان عزیز و مدیریت مصرف است».

پیش از این، رکورد مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری عدد 662 میلیون متر مکعب در روز چهارشنبه هفته گذشته بود.

*تنها چهار استان سرانه مجاز اقلیمی مصرف گاز خانگی را رعایت می‌کنند

شرکت ملی گاز با انتشار روزانه نقشه رنگ‌بندی میزان انحراف از سرانه مصرف در استان‌های مختلف مردم را به صرفه‌جویی و مصرف بهینه‌گاز در منازل توصیه می‌کند (تصویر 1).

در تصویر 1 متناسب با شرایط اقلیمی کشور، برای هر یک از استان‌ها سرانه مصرف مجاز متفاوت تعیین شده است و سپس بر مبنای آن میزان انحراف از این سرانه در قالب رنگ‌بندی مجزا اعلام شده است.

طبق تصویر تنها بخش خانگی چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان الگوی مصرف بهینه را رعایت می‌کنند و مابقی استان‌ها با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی آنها همچنان در دسته پرمصرف‌ها قرار گرفته‌اند.

رکورد تاریخی با مصرف 692میلیون مترمکعب گاز خانگی/ مردم با مدیریت مصرف وزارت نفت را همراهی کنند

تصویر 1

* قطع گاز 1900 اداره دولتی پرمصرف از سوی شرکت ملی گاز ایران‌

دعوت از مردم برای رعایت الگوی مصرف گاز در حالی است که شرکت ملی گاز نظارت دقیق و سختگیرانه‌ای بر مصرف گاز بهینه در ادارات دولتی دارد و تاکنون گاز حدود 1900 اداره دولتی پرمصرف قطع شده است (تصویر 2).

رکورد تاریخی با مصرف 692میلیون مترمکعب گاز خانگی/ مردم با مدیریت مصرف وزارت نفت را همراهی کنند

تصویر 2

کارشناسان شرکت ملی گاز معتقدند که در صورتی که مردم دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه را مطابق با استانداردهای جهانی رعایت کنند، هیچ مشکلی در تامین گاز صنایع و نیروگاه‌ها به وجود نخواهد آمد.

طبق پیش‌بینی‌ها برودت هوا تا انتهای هفته جاری وجود خواهد داشت و احتمال رکوردشکنی در مصرف گاز بخش خانگی و تجاری همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها