رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576036

بارش برف و باران در روزهای آینده

ساعت۲۴- رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا سه روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه (۶ بهمن ماه) خبرداد.

html>

صاق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) گستره و شدت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۸ بهمن ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور بارش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: این شرایط پنج شنبه (۷ بهمن ماه) در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق، جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: از امروز تا پنجشنبه (۴ تا ۷ بهمن ماه) در شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود. پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) مجدد با نفوذ توده هوای سرد در نواحی غرب و جنوب غرب و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ بهمن‌ماه) مواج و توفانی خواهد بود. پنجشنبه نیمه غربی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن‌ ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ‌(۶ بهمن ماه) کمی‌ابری و غبارآلود، در بعداز ظهر نیمه ابری و اوایل شب بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و ارومیه با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها