رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 584454

نماینده مجلس: مبادا کسانی گزارش‌های غلط و اخبار کانالیزه شده به دست رئیس‌جمهور برسانند

ساعت24-ایلنا نوشت:نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه جراحی اقتصادی نیازمند کسب اطلاعات دقیق و صحیح است، گفت: متاسفانه برخی افراد در حلقه مشاوران و گزارشگران، اطلاعات غلط بر اساس صرفه و منافع خود به رئیس جمهور می‌دهند که مانع اجرای صحیح طرح سازماندهی هدفمندی یارانه‌ها شده است.

html>

علی‌اصغر خانی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به شرایط ویژه معیشتی مردم و نگرانی فزاینده ملت ایران در خصوص جراحی اقتصادی دولت، گفت: از تلاش های رئیس جمهور تشکر می کنم و از همکاران خود که طی ۱۰ ماه گذشته، نهایت همراهی را با سیاست های دولت و در عرصه های مختلف داشتند، تشکر می کنم. این همراهی و همدلی در قوای مجریه و مقننه در راستای بهبود شرایط کشور و در امتداد رشد و توسعه ایران اسلامی بوده و هست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه این روزها مردم دغدغه ها و مطالبات بسیاری دارند که مهم ترین آنها رفع معضلات اقتصادی و زدودن فقر از دامن کشور است، اظهار داشت: شاید به جرأت بتوان گفت یکی از دلایل اقبال ملت به شما در ایام انتخابات، سیاست های اعلامی در راستای حل مسائل معیشتی بود.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که نه تنها مقوله گرانی و تورم پایان نیافته بلکه قیمت ها به صورت افسارگسیخته، لجام دریده و مردم به شدت نگران آینده بوده و در حال حاضر نیز در مضیقه های دشوار مالی به سر می برند البته نگرانی های مردم به حق بوده و انتظارات آنها و نمایندگان تخفیف در شرایط اسفناک معیشتی و گسترده شدن سفره های مردم بود.

خانی در ادامه مسائل اقتصادی را به مثابه ستون فقرات یک جامعه دانست و افزود: اگر تمام اجزای بدن یک بیمار را درمان کنید اما ستون فقرات آن بیمار بماند، آن بیمار همچنان فلج است و اقتصاد و معیشت مردم نیز دقیقا ستون فقرات مردم است.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان بر همین اساس تصریح کرد: هرچند این مشکلات ماحصل بی تدبیری برخی مدیران سابق در دولت قبلی است، اما قصور برخی مدیران حاضر در دولت سیزدهم نیز دست کمی از آنها ندارد.

وی ادامه داد: در گرانی ها هم نظاره گر پراکنده گویی مسئولان و حتی گاهی شاهد مخالفت ضمنی آنها با سیاست های حذف ارز ترجیحی بودیم و تناقضاتی غیرقابل قبول را در شبکه های اطلاع رسانی و صداوسیما ملاحظه کردیم.

خانی افزود: جا داشت تا رئیس جمهور پیش از آغاز جراحی اقتصادی ایران، در ابتدا به فکر چیدمانی قابل اتکا، متشکل از افراد متبحر، صاحبنظر و متخصص اقتصادی و همسو با سیاست های اقتصادی دولت را در تیم خود قرار می داد و بعد به جراحی اقتصادی مبادرت می کرد که حتی اگر این اتفاق امروز هم بیفتد دیر نیست چرا که این موضوع به صورت مستقیم با امور جاری و روزمره مردم در ارتباط بوده و هرگونه آزمون و خطا، آسیب های غیرقابل جبران وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بیم آن را داریم که حلقه مشاوران و گزارشگران پیرامونی شما آنچنان که باید و شاید به شما اطلاعات صحیح ندهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقوله ای که لازمه اصلی اجرای صحیح طرح یارانه هاست، اطلاعات صحیح است، یادآور شد: قطعا و بلاشک کسب اطلاعات میدانی از کف جامعه تا دل بازار منوط به مشاوران امین و گزارشگرانی واثق آن هم خارج از سیستم داخلی دارد که باید در دستور کار رئیس جمهور باشد تا اخبار و اطلاعات لحظه به لحظه جامعه از سوی افرادی امین داده شود. مبادا کسانی که صرفه و صلاح خویش را در ارائه گزارش های غلط می دانند، اخبار را به صورت کانالیزه شده به دست رئیس جمهور برسانند.

وی خطاب به رئیس دولت ادامه داد: مردم در کوی و برزن از ما گلایه و انتقاد داشته و حساس شده اند و می گویند چرا فلان شخص در میانه دولت انقلابی خوش رقصی می کند. از قضا از چهره هایی که می گویند، نام می برند و از آنها صحبت می کنند همان هایی هستند که از مسببان وضع موجودند که مردم روی آن حساس هستند لذا انتظار داریم مدیرانی که با سیاست ها و شعارهای دولت همخوانی ندارند در دولت و کابینه نباشند و از به جای آن از چهره های انقلابی و باتجربه استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران، عدم تغییر بخشی از مدیران را نمی پذیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها