رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588022

آب گرم در هامبورگ جیره‌بندی میشود

ساعت24-سناتور محیط زیست هامبورگ آلمان هشدار داد در صورت کمبود شدید گاز، آب گرم برای خانه‌های این شهر جیره بندی شده و حداکثر دمای گرمایشی محدود خواهد شد.

html>

آلمان ماه میلادی گذشته مرحله دوم از برنامه گاز اضطراری را در پی کاهش عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله گازی نورد استریم ۱، فعال کرد که یک مرحله پیش از جیره بندی مصرف سوخت است. روسیه مشکلات فنی ناشی از تحریمها را عامل کاهش جریان گاز خط لوله نورد استریم در هفته‌های اخیر اعلام کرده است اما مقامات آلمانی می‌گویند این کاهش عرضه، به تلافی تحریم‌های غربی بر سر جنگ در اوکراین بوده است.

دولت آلمان از شهروندان و شرکت‌ها خواسته است مصرف انرژی را کاهش داده و به پر کردن مخازن گاز تا زمستان کمک کند اما شهرهای آلمان تدابیری را پیش بینی می‌کنند تا در صورت کمبود گاز، اجرایی کنند.

ینس کرستن، سناتور محیط زیست هامبورگ به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت: در کمبود شدید گاز، آب گرم تنها در ساعتهای مشخصی از روز قابل دسترس خواهد بود. این شهر ممکن است کاهش حداکثر دمای گرمایشی را در شبکه گرمایش این منطقه بررسی کند.

طبق برنامه اضطراری فدرال، خانه‌ها و موسسات حساس مانند بیمارستانها، در مرحله سوم برنامه اضطراری، اولویت بالاتری نسبت به صنعت خواهند داشت اما در هامبورگ به دلایل فنی ممکن است این امر ممکن نباشد. سناتور محیط زیست هامبورگ گفت: جداسازی مشتریان تجاری و عادی در صورت کمبود شدید گاز، امکان پذیر نخواهد بود.

آلمان در جست و جوی منابع دیگر برای تامین گاز است و تامین LNG ممکن است اما این سناتور هشدار داد پایانه LNG موقتی در هامبورگ تا زودتر از اواسط سال آینده، عملیاتی نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، ولت ام سونتاگ به نقل از وزارت اقتصاد آلمان گزارش کرد دو پایانه LNG موقتی در ویلهلم هافن و برونزبوتل تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها