رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604028

کره شمالی: سفر استولتنبرگ به کره جنوبی برای ایجاد نسخه آسیایی ناتوست

ساعت24-کره شمالی امروز (دوشنبه) سفر استولتنبرگ به کره جنوبی را مورد انتقاد قرار داد و آن را مقدمه‌ای برای جنگ دانست و اعلام کرد: این اقدام می‌تواند باعث بروز جنگ سرد جدیدی برای منطقه آسیا-پاسیفیک باشد.

به گزارش ایسنا، "کیم تونگ-میونگ" محقق سازمان مطالعات سیاست بین‌الملل کره شمالی در مقاله‌ای برای آژانس خبری مرکزی کره شمالی (KCNA) نوشت، سفر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به کره جنوبی به نظر با هدف انجام اقداماتی برای ایجاد نسخه آسیایی ناتو است.

در ادامه این مقاله همچنین آمده است: سفر دبیرکل ناتو به کره جنوبی و ژاپن مقدمه و پیش زمینه‌ای برای تقابل و جنگ است و ابرهای تیره و تار جنگ سرد جدیدی را بر فراز منطقه آسیا-پاسیفیک می‌گسترد.

استولتنبرگ روز یکشنبه و برای سفری دو روزه به سئول رفت و در دیدار با "پارک جین"، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که حمایت پیونگ یانگ از جنگ روسیه در اوکراین باعث تقویت ضرورت جهان به منظور همکاری و هماهنگی بیشتر در تلاش‌های امنیتی می‌شود.

دبیرکل ناتو بعد از کره جنوبی به ژاپن سفر می‌کند.

این محقق کره شمالی همچنین استولتنبرگ را به عنوان رئیس یک سازمان نظامی بابت تبدیل کردن اوکراین به یک تهدید جنگ نیابتی محکوم کرد.

محقق سازمان مطالعات سیاست بین‌الملل کره شمالی همچنین گفت، دبیرکل ناتو به دنبال ضرورت تشکیل نسخه آسیایی ناتو است و بر سئول و توکیو برای حمایت‌های نظامی فعالانه از اوکراین آن هم در زمانی فشار وارد می‌کند که ایالات متحده تصمیم گرفته تا به کی‌یف تانک بدهد.

کره شمالی اخیرا تصمیم دولت واشنگتن را بابت ارسال ۳۱ تانک آبرامز به اوکراین محکوم کرده است.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون رهبری کره شمالی نیز روز جمعه گفته بود که واشنگتن در حال گذر از خطوط قرمز است.

پیونگ یانگ استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به صورت رسمی به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها