رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604125

ترافیک تهران کشنده است/ خرید 2000 دستگاه اتوبوس در سال آینده

ساعت24-رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ترافیک در تهران کشنده است، گفت: برای سال آینده 2 هزار دستگاه اتوبوس مستقیم خریداری می‌کنیم و این علاوه بر سهم وزارت کشور است.

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ترافیکی تهران در روزهای بارانی و خدمات‌رسانی تاکسی، مترو و اتوبوس در این ایام گفت: مترو چه باران ببارد چه نبارد کار خود را انجام می‌دهد، اما در اتوبوسرانی بارش باران و برف تأثیر دارد. وقتی باران می‌بارد، رانندگی‌ها به هم می‌ریزد و ترافیک بیشتر می‌شود و همین امر روی حرکت اتوبوس‌ها تأثیرگذار است، چرا که همه اتوبوس‌ها مسیر ویژه ندارند، وقتی که با شرایط عادی حرکت می‌کنند، آنها هم در میان ترافیک گرفتار می‌شوند و دیرتر به مقصد می‌رسند.

چمران ادامه داد: در خصوص وضعیت بارش باران و برف در امروز هشدارهای لازم داده شده بود و با تعدادی از شهرداران هم در این زمینه صحبت شد و آمادگی کامل برای برف و باران بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: جاهایی که عموما دچار آبگرفتگی می‌شد لایروبی انجام شد. ببینید! وقتی باران می‌بارد نحوه رانندگی تغییر می‌کند، چرا که رانندگان با احتیاط بیشتری حرکت می‌کنند و حرکت کندتر است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه ترافیک در تهران مدتی است که زیادتر شده است، گفت: ترافیک کشنده‌ شده است و تصمیم داریم در بودجه سال آینده شهرداری یک تصمیم انقلابی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بگیریم تا شاید گشایشی حاصل شود.

چمران با بیان اینکه ما پیش‌پرداخت 600 دستگاه اتوبوس را داده بودیم اما صد و خورده‌ای اتوبوس تحویل گرفته ایم، گفت: یک شرکت خودروساز گفته است که می‌تواند تا شب عید 40 دستگاه اتوبوس به ما بدهد. طبق رایزنی‌های صورت گرفته قرار است 2 هزار اتوبوس برای سال آینده مستقیما خریداری کنیم و این علاوه بر سهمی است که وزارت کشور می‌خرد. امروز در بودجه تصمیمات اساسی در خصوص حمل و نقل می‌گیریم.

وی در ادامه در خصوص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهر تهران گفت: نگهداری این چراغ‌ها با شهرداری است و هدایت آن با راهنمایی رانندگی است. برخی مواقع پلیس راهنمایی و رانندگی برای روان‌تر شدن ترافیک دخالت‌هایی در زمان چراغ می‌کند. البته پیشنهاد ما این است که این امر صورت نگیرد، اما پلیس این اجازه را دارد.

چمران درباره ادغام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز گفت: این موضوع را خواندم که چنین بحثی وجود ندارد. وجود این شرکت ضروری است اما شاید نیاز باشد وضع فعلی آن تغییر کند که باید در صحن شورا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها