رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 608507

مشاور دیکتاتور لیبی: اختلاف قذافی و صدام با جنگ عراق و ایران آغاز شد / روز اعدام صدام، تنها زمانی بود که او گریه کرد

ساعت24- مشاور قذافی گفت: روزی که صدام اعدام شد برای معمر قذافی روز فاجعه باری بود. تنها روزی بود که او گریه کرد و یک ماه کامل پشت دفتر بسته‌اش نشست و با هیچ کسی حرفی نزد.

مشاور معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی گفت: قذافی تماس‌های زیادی با گروه‌های مقاومت عراق و برخی سازمان‌های فلسطینی گرفت و تلاش کرد به برخی آمریکایی‌ها برای فراری دادن صدام از زندان رشوه بدهد. او آماده پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار برای فراری دادن صدام از زندان بود.

وی گفت: زمانی که درگیری میان صدام و آمریکایی‌ها رخ داد قذافی علناً از صدام حمایت کرد. زمانی که صدام قبل از بازداشت ناپدید شد قذافی در آن زمان خواب به چشمانش نمی‌آمد و تا حدی ناراحت بود که قرص اعصاب می‌خورد.

دعد شرعب گفت: به مشاورش می‌گفت آرزو دارم خبر زنده بودن صدام را بشنوم. اما زمانی که صدام بازداشت شد قذافی خیلی ناراحت شد و از تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلستان خواست انتشار عکس‌های توهین آمیز علیه صدام را متوقف کند. روزی که صدام اعدام شد برای معمر قذافی روز فاجعه باری بود. تنها روزی بود که او گریه کرد و یک ماه کامل پشت دفتر بسته‌اش نشست و با هیچ کسی حرفی نزد. قذافی در سطح سیاسی با صدام اختلاف داشت اما به صورت شخصی او را دوست داشت. اختلاف قذافی با صدام از زمان جنگ عراق و ایران شروع شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها